Članice EU: Digitalna transformacija je prioritet za sljedeću godinu

Autor:

Zagreb, 23.06.2020. - Konferencija za medije ministrice Blaženke Divjak nakon Videokonferencije ministara obrazovanja EU. Na fotografiji Blaženka Divjak.
foto HINA/ Admir BULJUBAŠIĆ/ abu

HINA/ Admir BULJUBAŠIĆ/ abu

Sve države članice EU ulažu puno više u opremu, edukaciju učitelja i digitalnu transformaciju nakon iskustva nastave na daljinu na koju ih je primorala pandemija, rekla je u utorak ministrica obrazovanja Blaženka Divjak nakon videokonferencije s europskim kolegama.

Osim o izazovima i analizi naučenih lekcija iz proteklog razdoblja, teme razgovora bile su i pripreme za sljedeću školsku i akademsku godinu na petom i posljednjem sastanaku ministara obrazovanja tijekom polugodišnjeg hrvatskog predsjedanja Europskom unijom.

“Planovi za sljedeću godinu svuda puno više uključuju ulaganje u opremu, edukaciju učitelja i digitalnu transformaciju cijelog sustava”, rekla je ministrica.

“To radi i većina drugih država”, rekla je, “doslovno sve države”,  bogate i siromašnije koje računaju na europske fondove, kao što je činila i Hrvatska.

Smatra da je baš zbog tih ulaganja Hrvatska bila u prednosti.

To pokazuje da je strateška odluka Hrvatske u posljednje dvije godine da puno više ulaže u digitalnu transformaciju “itekako bila opravdana”, ocijenila je.

Podsjetila je da je Hrvatska za ovu školsku godinu nabavila više od 26.000 prijenosnih računala za nastavnike i više od 90.000 tableta za učenike. Za iduću godinu pri kraju je nabava više od 27.000 prijenosnih računala za nastavnike i više od 100.000 tableta za učenike.

Današnja rasprava ministara obrazovanja i državnih tajnika članica EU pokazala je da postupno otvaranje škola nije povećalo širenje virusa.

Čak i u Švedskoj, koja je odabrala manje strog model socijalnog distanciranja,  detaljno istraživanje pokazalo je da je vrlo mali utjecaj djece i mladih u prijenosu koronavirusa.

U zaključcima sastanka sudionici su istaknuli i da je edukacija za nastavnike potrebna u suštinskom smislu jer “naglasak ne smije biti na činjenicama, već na rješavanju problema, na interdisciplinarnom znanju”.

“To je jedino što omogućuje neko vjerodostojno vrednovanje u nastavi na daljinu”, rekla je Divjak.

Mobilnost

Dogovoreno je da se puno veći naglasak stavlja na virtualnu mobilnost.

Hrvatska kao predsjedavajuća članica EU-a prikupila je sve podatke iz svih država o  završnim ispitima i maturi, oni su dostupni i omogućit će studentima upise na studij u inozemstvu.

Radi privlačenja studenata pojedina sveučilišta nude oslobađanje od plaćanja školarine za prvi semestar, ali se predviđa i da nastava za te strane studente bude online, rekla je.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.