Cappelli: “U Zagrebu turisti dnevno troše 200 eura, u Hrvatskoj prosječno 97 eura”

Autor:

Ministarstvo turizma

Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru, u Hrvatskoj je u 2019. ostvareno 20,7 milijuna dolazaka i 108,6 milijuna noćenja. Od toga su strani turisti ostvarili 18,3 milijuna dolazaka i 94,8 milijuna noćenja. Porast bilježe i domaći turisti u dolascima za 9 posto te u noćenjima za 8 posto. Iz ovih je podataka vidljivo kako je Hrvatska  zabilježila pozitivan rezultat turističkog prometa. Konkretno, 25. listopada 2019. premašen je turistički promet ostvaren u cijeloj 2018.,  a 8. studenog 2019. prvi put u povijesti premašeno je 20 milijuna turističkih dolazaka. Također  prošle je godine zabilježno da su turisti dnevno trošili prosječno  20 posto više novca nego godinu prije što je iznos od 97 eura.   

U Zagrebu su turisti dnevno trošili 200 eura,  u hotelima je taj iznos u projeku oko 144 eura, u privatnom smještaju 92, a u kampovima 62 eura. Kako prošlogodišnja sezona zvuči u brojkama pojasnio je za Nacional.hr  ministar turizma Gari Cappelli.

Tijekom 2019. godine najviše noćenja ostvareno je u Istri (28,7 milijuna), u Splitsko-dalmatinskoj županiji ostvareno je 20,5 milijuna noćenja, dok je na Kvarneru ostvareno 19,3 milijuna noćenja. Slijede Zadarska županija sa 15,1 milijun noćenja, Dubrovačko-neretvanska županija sa 9,2 milijuna noćenja i Šibensko-kninska županija s 7,3 milijuna noćenja. U Ličko-senjskoj županiji ostvareno je 3,4 milijuna noćenja, a u Zagrebu 2,7 milijuna noćenja. 

Na nacionalnoj je razini najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (21,2 milijuna), Slovenije (10,9 milijuna), Austrije (7,8 milijuna), Poljske (6,1 milijun) i Italije (5,5 milijuna), a gledajući po segmentu smještaja najviše je noćenja ostvareno u objektima u domaćinstvu (39,3 milijuna) te u hotelima (25,8 milijuna) i kampovima (18,8 milijuna). Top destinacije u 2019. godini po kriteriju ostvarenih noćenja su Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Split i Medulin.

S ciljem promocije hrvatskog turizma tijekom 2020. godine provest ćemo četiri velike promotivne kampanje koje će za cilj imati daljnje jačanje nacionalnog turističkog brenda, ali i promociju turističke ponude u razdobljima pred i posezone. Fokus će nam biti i na promociji posebnih proizvoda kao što su nautički ili poslovni turizam, a posebnu kampanju pripremamo i za promociju turizma na domaćem tržištu koja će za cilj imati poticanje domaćeg turističkog prometa. Tijekom ove godine hrvatski turizam ćemo u suradnji s našim predstavništvima predstaviti i na više od 40 svjetskih sajmova, kao i na više od 100 posebnih prezentacija i radionica koje ćemo organizirati na ključnim tržištima“, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić, dodavši kako će se i brojna međunarodna događanja, kao što su Europsko nogometno prvenstvo, Olimpijske igre u Tokiju, Rijeka EPK ili EXPO Dubai, iskoristiti za dodatnu promociju Hrvatske.

 

 

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.