Brezovec o crnom petku: “Svjesni smo da se zadužujemo, a na kraju mjeseca nam to dolazi na naplatu”

Autor:

17.10.2019., Zagreb - U prostorijama Hrvatskog helsinskog odbora odrzana je konferencija za medije na temu "Predrasude i mrznja izazovi drustvu i vjerskim zajednicama". Erik Brezovec. Photo: Robert Anic/PIXSELL

Robert Anic/PIXSELL

Erik Brezovec, sociolog s Hrvatskih studija u petak je govorio o fenomenu “crnog petka”.

Konzumerička kultura

Na pitanje zašto su trgovine pune unatoč inflaciji i relativno malim popustima, Brezovec je rekao da naše društvo funkcionira na principima konzumerističke kulture. “Konzumeristička kultura ne leži u potrebama, jer potreba je relativno malo, ali unazad sto godina sve više i više se fokusiramo na želje, jer su one neutažive, afektivne i nešto što će dalje producirati daljnju društvenu potrošnju, zapravo individualnu potrošnju u okvirima te jedne nove kulture”, pojasnio je za HRT.

Rekao je da kupci predstavljaju racionalne razloge za kupnju određenog proizvoda u određenom trenutku, ali da se zapravo u većoj mjeri radi o pokriću za afekt koji je u pozadini konzumerističkog društva, kako bi se taj afekt legitimiralo.

Bića afekta

“I ono što je zanimljivo u konzumerističkom društvu je da nam taj afekt, pogotovo potrošnja u krajnjem slučaju, stvara puno veću ugodu negoli nam neugodu stvara činjenica da ćemo ostati zaduženi. Mi smo, dakako, svjesni toga da se zadužujemo, da će na kraju mjeseca to pasti na naš račun. Ali potrošnja u zadanom trenutku, u zadanoj jedinici vremena, jednostavno stvara preveliku razinu ugode koja je zapravo društveno uvjetovana”, rekao je.

Činjenicu da su trgovački centri postali mjesto druženja također pripisuje kulturi konzumerizma, koja ne obuhvaća samo ekonomsku djelatnost potrošnje, proizvodnje ili prodavanja, već i interakcije.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.