Nakon ostvarivanja rekordnih rezultata u 2017. godini te uzimajući u obzir gospodarske i geopolitičke rizike, Grupa Bosch očekuje da će prihod od prodaje u 2018. godini porasti za 2 do 3 posto.

“Naša tvrtka nema premca kada je u pitanju kombiniranje sveobuhvatne stručnosti u povezivosti s opsežnim znanjem o industriji i proizvodima. To je jedinstvena prodajna prednost Grupe Bosch. Naš moto ‘Tehnologija za život’ naša je motivacija za razvoj najboljih mogućih tehnologija za zaštitu okoliša. Želimo da ljudi budu mobilni i istodobno poboljšati kvalitetu zraka”, rekao je dr. Volkmar Denner, Boschev glavni izvršni direktor u svojem govoru na godišnjoj konferenciji za tisak .

Inovativna dizelska tehnologija: nikad prije ostvarene emisije dušikovih oksida

Bosch je došao do prekretnice u dizelskoj tehnologiji: Boschevi su inženjeri s pomoću nove Boscheve dizelske tehnologije uspjeli smanjiti emisije dušikovih oksida na jednu desetinu zakonom dopuštene granice. Testna vozila opremljena poboljšanom tehnologijom prosječno ne emitiraju više od 13 miligrama NOx po kilometru, odnosno mnogo manje od 120 miligrama koliko će biti dopušteno nakon 2020. godine.

Elektromobilnost: stremljenje tržišnom vodstvu

Bosch neumorno radi kako bi ostvario prekretnicu u području elektromobilnosti. Tvrtki je u 2017. dodijeljeno 20 ugovora za proizvodnju električnih sustava pogonskih sklopova ukupne vrijednosti 4 milijarde eura. Bosch očekuje da će masovno tržište za električna vozila doživjeti veliki skok u 2020. godini i nastoji biti vodeći akter na tom tržištu. Tomu je već tako u Kini, gdje Bosch trenutačno surađuje s američkim novoosnovanim poduzećem Nikola Motor Company i kineskom tvrtkom Weichai Power, najvećim svjetskim proizvođačem motora za gospodarska vozila, na promociji uporabe gorivih ćelija u proizvodnim vozilima.

Automatizirana vožnja: od prodaje dijelova do rješenja za sustave

Bosch također značajno napreduje s prijelazom na automatiziranu vožnju. Tvrtka očekuje da će već 2019. ostvariti prodaju od dvije milijarde eura u području sustava pomoći vozaču. Bosch raste brže nego tržište za koje se prognozira da će narasti 20 posto ove godine. Primjerice, očekuje se rast prodaje Boschevih radarskih i videosenzora za 40 posto.

Povezana vožnja: početak poslovanja u području dijeljenja prijevoza

Povezana mobilnost još je jedno tržište na kojem Bosch namjerava ostvariti značajne poslovne rezultate. Procjenjuje se da će vrijednost tog tržišta doseći 140 milijardi eura na svjetskoj razini do 2022. godine. Do 2025. godine na cestama diljem svijeta bit će više od 450 milijuna povezanih vozila. Bosch počinje poslovati u području dijeljenja prijevoza svojim preuzimanjem američkog novoosnovanog poduzeća Splitting Fares (SPLT). Bosch je objedinio SPLT i više od 20 drugih pružatelja mobilnih usluga u svojem novom odjelu Rješenja za povezanu mobilnost. Ona obuhvaćaju uslugu za dijeljenje e-skutera COUP, koja će uskoro proširiti poslovanje i na Madrid u Španjolskoj.

Rezultati po poslovnom području u 2017. godini

Sva su poslovna područja prijavila rast prihoda od prodaje u 2017.: Poslovno područje Mobility Solutions povećalo je prihod od prodaje za 7,8 posto (9,4 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike) na 47,4 milijarde eura. To je trostruko veća stopa rasta od industrije motornih vozila na svjetskoj razini. Taj prihod od prodaje posljednji put uključuje doprinos Boscheva odjela za elektropokretače i generatore koji je prodan koncem 2017. godine.

Prihod od prodaje poslovnog područja Consumer Goods iznosio je 18,4 milijarde eura. To predstavlja povećanje od 4,5 posto, ili 6,7 % ako se uzmu u obzir učinci tečajne razlike. Operativna marža iznosila je 8,1 posto.

Poslovno područje Industrial Technology ostvarilo je porast prihoda od prodaje od 7,8 posto na 6,8 milijardi eura, odnosno 9,2 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike. Operativna marža iznosila je 3,3 posto, odnosno 2,1 postotnih boda više nego prethodne godine.

U poslovnom području Energy and Building Technology prodaja je iznosila 5,4 milijarde eura, što predstavlja rast od 4,1 posto, odnosno 5,8 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike. Operativna marža iznosila je 4,4 posto.

Pregled 2017. godine: rekordni prihod od prodaje i zarada

Bosch je imao iznimno uspješnu 2017. godinu. Tvrtka je ostvarila prihod od prodaje od 78,1 milijardu eura. To predstavlja povećanje od 6,8 posto, ili 8,4 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike, što ukupno iznosi oko 1,2 milijarde eura. Sva poslovna područja pridonijela su tim pozitivnim rezultatima. Operativna dobit, odnosno EBIT (zarada prije kamata i poreza), dosegla je 5,3 milijarde eura u 2017. godini, poboljšavši se za gotovo 17 % u odnosu na 2016. godinu.

Komentiraj