Boris Jokić: “Hrvatska škola nosi puno više toga pozitivnog nego negativnog”

Autor:

22.03.2022., Velika Gorica - U Puckom otvorenom ucilistu Velika Gorica predstavljeni su rezultati istrazivanja Utjecaj pandemije na odgojno-obrazovni sustav. Boris Jokic, ravnatelj Instituta za drustvena istrazivanja Photo: Zeljko Hladika/PIXSELL

Zeljko Hladika/PIXSELL

Ravnatelj Instituta za društvena istraživanja Boris Jokić u nedjelju je prvašićima i njihovim roditeljima savjetovao da opušteno krenu u školu.

“Vaši đaci, djeca ulaze u jedan kvalitetan odgojno-obrazovni sustav, u njegov dio koji je možda ponajbolji, a to je razredna nastava. Taj nemir koji sada osjećaju uskoro će zamijeniti sreća. Pričajte im o vašim danim tijekom školovanja. Pričajte im o pozitivnim stvarima koje škola nosi. Hrvatska škola nosi puno više toga pozitivnog nego negativnog”, rekao je Jokić.

Komentirajući činjenicu da neki učenici već u drugom razredu uzimaju instrukcije, Jokić je rekao da hrvatsko školstvo robuje ocjeni, postoji trka za ocjenama. “Ideja da djeca trebaju biti u svemu odlična, u potpunosti je kriva. To je licemjerna i lažna ideja. Ne trebaju svi ljudi biti odlični u svemu i ne mogu svi biti odlični u svemu. Svoju djecu nemojte tjerati da budu najbolja, jer to nije moguće u svim predmetima”, rekao je za Dnevnik HTV-a.

Dodao je da hrvatsko školstvo mori jedna velika mana – a to je da malu djecu od najranije dobi ne učimo kako naučiti. Stoga bi, preporučuje, više od toga da se ‘visi’ nad njima i njihovim predmetima, trebalo raditi na tome da djeca uče – kako učiti.

“Kada bi djecu učili kako se uči, kako se pristupa učenju, kako se regulira emocija kod učenja, okružje za učenje, puno instrukcija bi bilo u potpunosti nepotrebno, a naročito za one učenike koji su dobri, jer je dio instrukcija pomodarstvo. Stoga nemojte biti pomodni i vući se za licemjernom idejom prosjeka, dajte svojoj djeci da budu najbolja u nekim stvarima, u kojima osjećaju da imaju potencijala”, poručio je Jokić.

Upitan što bi savjetovao učiteljima, rekao je: “Krajnje je vrijeme da se učitelje, učiteljice, nastavnike, ali i sve one koji rade u školama zaštiti, odnosno da im se da adekvatna zaštita od pritisaka, od svih onih koji misle da svojim utjecajem mogu utjecati na njihove ocjene. Zaštita znači uvođenje striktnog seta pravila u škole. To su pravila koja će se odnositi na ponašanje, ocjenjivanje i vrednovanje. Ona bi se trebala odnositi na učenike, roditelje, ali i na nastavnike. Prije 10 godina izrađene su te mjere. Krajnje je vrijeme da se primjene u hrvatskom školstvu”.

Ove školske godine u nekim školama bit će i novi predmet. “Predmet “Škola i zajednica”, popularno nazvana ŠIZ, namijenjen je učenicima drugih i trećih razreda. Primjenjivat će se čak u 70 škola širom Hrvatske. To je jedan potpuno novi predmet. Učenici sami odabiru čime se žele baviti, koji je problem koji žele istražiti u svome okružju. Također imaju priliku steći iskustvo, a na kraju i djelovati u zajednici. Ideja da se mladi ljudi povezuju, bez obzira na njihov ideološki predznak, da se povezivanjem aktiviraju i na kraju djeluju, nešto je što može hrvatskim školama dati novu boju. Taj predmet ne bi trebao biti privilegija Zagreba i nekih županija, već ga treba ponuditi svima, od Vukovara do Dubrovnika. Mladi ljudi imaju priliku i pravo postati aktivni građani”, istaknuo je.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.