Blaženka Divjak o prijemnim ispitima u srednjim školama: “Opet se radi ono što je lakše umjesto ono što je pametno”

Autor:

03.07.2020., Zagreb - Ministrica znanosti i obrazovanja Blazenka Divjak urucila je posljednji dio ugovora za regionalne centre kompetentnosti, ukupne vrijednosti 820 milijuna kuna, koji se dodjeljuju iz Europskog socijalnog fonda, u sklopu poziva "Uspostava regionalnih centara kompetentnosti u strukovnom obrazovanju u podsektorima strojarstvo, elektrotehnika i raacunalstvo, poljoprivreda i zdravstvo".rPhoto: Davorin Visnjic/PIXSELL

Davorin Visnjic/PIXSELL

Na javno savjetovanje u ponedjeljak je upućen prijedlog izmjena i dopuna Pravilnika o elementima i kriterijima za izbor kandidata za upis u srednje škole. Najveća je promjena u tome da će sve srednje škole, koje to žele, moći uvesti i provoditi prijemne ispite bez posebnih uvjeta kakvi su se zahtijevali do sad.

Ovu najavu na svom je Facebook profilu komentirala bivša ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak. “Opet se radi ono što je lakše umjesto ono što je pametno. Uvođenje masovnih prijemnih ispita u srednje škole je instant rješenje koje se očito široko nekritički prihvaća. Razlog tome je što je previše ljudi u Hrvatskoj sklono raditi ono što je lako, pa svako instant rješenje padne na plodno tlo. Razlog ovom potezu je ‘poplava superodlikaša’ u osnovnom školi. Problem je stvaran i štetan”, napisala je bivša ministrica.

Poručila je da je jedino smisleno, ali i dugoročno rješenje, sustavna edukacija nastavnika da se kriterijski ocjenjuje temeljem planiranih ishoda iz kurikuluma, te sustavni rad s roditeljima i učenicima da razumiju kriterije i prihvate pošteni odnos prema radu i znanju.

“Tako je to započeto i planirano u kurikularnoj reformi Škola za život. Ali, da, to je teško, zahtjeva vrijeme i napor i koordinaciju od strane Ministarstva, nastavnika, roditelja, učenika, škola, agencija…”, dodala je.

Smatra da će uvođenje prijemnih ispita u srednje škole imati nekoliko štetnih posljedica:

“1. Škole samostalno izrađuju testove za upis bez ujednačenih standarda. Tko je u svakoj školi educiran za izradu takvih testova? Kako će se napraviti izbor ishoda koji se provjeravaju? (Radila sam testove za prijemne na fakultet prije uvođenja državne mature i to je težak, odgovoran i vrlo stresan posao za koji je nemoguće unaprijed znati kakve će rezultate dati.)

2. Otvara se novo tržište instrukcija i priprema za prijemne ispite za srednje škole. Osim priprema za maturu bit će pripreme za upise u srednje škole koje će opet plaćati roditelji, naravno oni koji će si to moći priuštiti. Tako će se dodatno povećati jaz između onih čiji roditelji imaju i onih čiji roditelji nemaju novaca.

3. Mogućnost upisa preko reda se povećava, jer se ne zna tko će u svakoj školi kontrolirati postupak, testove, ispravljanje, tajnost itd. Podsjetimo se da je baš državna mature snažan antikorupcijski alat za upise na fakultete i treba se sjetiti kako je to bilo prije uvođenja mature.

4. Učenici se kod upisa izlažu dodatnom stresu koji pored normalnog stresa pred ispit ima i veliku nesigurnost jer ne znaju što će biti na takvom prijemnom ispitu, kako će se ispravljati, a posljedice su dalekosežne.

5. Učitelji u osnovnoj školi će dodatno izgubiti na statusu u društvu jer se prešutno prihvaća da oni zapravo ne znaju ocjenjivati i njihovo vrednovanje rada učenika i povratna informacija gubi na značaju”, objavila je Blaženka Divjak na Facebooku.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.