Beroš od ravnatelja bolnica zatražio bolju komunikaciju s pacijentima

Autor:

09.06.2023., Zadar - Konferencija za novinare u povodu primopredaje druge od sest brzih brodica pomorske medicinske sluzbe. Vili Beros, ministar zdravstva Photo: Sime Zelic/PIXSELL

Sime Zelic/PIXSELL

Ministar zdravstva Vili Beroš od ravnatelje bolnica u ponedjeljak je zatražio da djelatnicima ukažu na važnost i ulogu kvalitetne komunikacije i etičkih principa u ponašanju, poručivši kako je najsloženiji medicinski postupak jednako važan kao topla, ljudska riječ upućena pacijentu.

U dopisu Beroš, vezano uz važnost profesionalnog ponašanja i kvalitetnu komunikaciju zdravstvenih radnika prema pacijentima i njihovoj pratnji, upućuje na odgovarajuću primjenu Zakona o zaštiti prava pacijenata koji uređuje način zaštite i promicanje prava pacijenata prilikom korištenja zdravstvene zaštite, kao i Etičkog kodeksa svake zdravstvene ustanove te ostalih zakonskih i podzakonskih propisa koji reguliraju tu tematiku.

Ravnatelje je pozvao da svim radnicima, a napose zdravstvenima, ukažu na važnost i ulogu kvalitetne komunikacije i etičkih principa prilikom ponašanja na radnom mjestu.

Kvalitetnom komunikacijom i ljubaznim ponašanjem pri liječenju pacijenata može se umanjiti njihov strah i anksioznost te steći njihovo povjerenje i podržati volja  za liječenjem i nada u njegov uspješan ishod, “a čime se zasigurno dobivaju bolji ishodi liječenja”, ističe ministar u dopisu.

Stoga ravnateljima preporuča da ulože “dodatne napore u povećanje svijesti o važnosti kvalitetne komunikacije prema pacijentima i njihovoj pratnji” te da povratno izvijeste ako su njihovi radnici u posljednje dvije godine prisustvovali edukaciji o pravima pacijenata i/ili komunikacijskim vještinama.

Najsloženiji medicinski postupak jednako je važan kao topla ljudska riječ

U izjavi u povodu dopisa koji je poslao, Beroš naglašava da je najsloženiji medicinski postupak jednako važan kao topla, ljudska riječ upućena pacijentu.

“Brojne znanstvene spoznaje i otkrića treba pratiti jednako kvalitetna komunikacija kako bismo ostvarili naš krajnji cilj – zdravog, ali i zadovoljnog pacijenta. Epidemija covid-19, potresi i ostali popratnih ‘okidači’ ostavili su traga na svima nama, no – pacijent nam mora ostati u fokusu čime se vodimo i u reformi zdravstvenog sustava”, naglasio je.

Stoga je, kaže, skrenuo pažnju ravnateljima bolnica na važnost provođenja edukacija zdravstvenih i nezdravstvenih djelatnika usmjerenih na komunikaciju s pacijentima te zatražio podatke o dosadašnjim aktivnostima u tom području kako bi djelatnici zdravstvenog sustava stekli nove vještine i dodatno se osnažili tehnikama empatičnog i razumljivog komuniciranja s oboljelima i njihovim bližnjima.

“Pritom ne umanjujemo važnost naših djelatnika koji jednako tako trebaju biti snažni kako bi mogli iznijeti ‘teret’ bolesti zajedno s pacijentom. Ulaganje u komunikaciju je dvosmjerna ‘ulica’ i višestruko se vraća, i samom djelatniku, kolegama, bližnjima i u konačnici – pacijentima radi kojih postojimo”, poručuje ministar zdravstva.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.