Mjenjač sa 6 stupnjeva Alfa Romeo ugrađivao je već šezdesetih

Autor:

Foto: Stellantis

Alfa Romeo 33 Stradale, poseban i jedinstven pionirski automobil, kojeg je dizajnirao Franco Scaglione, prvi niži od metra, iz atmosferca 2.0 V8 ispaljivao je 230 KS (cestovni) i 270 KS (trkaći)

Danas su ručni mjenjači sa šest brzina standard u autima iznad niže klase, no ne tako davno još su i petbrzinski mjenjači bili rijetka pojava. Valja se sjetiti da je čak i moćni Porsche 930, poznatiji kao Porsche 911 Turbo, sve do kraja 80-ih dolazio samo s 4-stupanjskim mjenjačem.

Alfa Romeo je desetljećima zagovarao danas nam samorazumljivu ideju o većem broju brzina, pa su dugo bili gotovo jedini serijski proizvođač koji je redovno nudio 5-stupanjske mjenjače. U svom najekskluzivnijem modelu iz 1967. otišli su i korak dalje i ponudili ručni mjenjač s čak šest stupnjeva prijenosa.

Alfa Romeo 33 Stradale po mnogo je čemu bio izniman automobil, nastao kao jedva primirena cestovna inačica uspješnog trkaćeg prototipa. Prodano ih je svega nekoliko, jer je to potkraj 60-ih bio uvjerljivo najskuplji automobil na svijetu, a praktičnošću se nije mogao dičiti. Za početak, trebalo je ući u njega – bio je to prvi serijski automobil niži od metra.

Alfa Romeo 33 Stradale bio je dugačak 3970 mm, širok 1710 mm i visok 991 mm, napravljen s velikim udjelom lakih metala, aluminija i magnezija. Atmosferski 2.0 V8 motor s bregastim vratilom u svakoj glavi te dva ventila i dvije svjećice po cilindru, uz stupanj kompresije 10,5:1, razvijao je 230 KS pri 8800/min.

To je omogućavalo ubrzanje do stotke za 5,9 s i najveću brzinu od 260 km/h. Bio je to tada najbrži serijski automobil na tržištu. Trkaća verzija bila je navijena na čak 270 KS. Pridodamo li tim posebnostima i fantastičan dizajn by Franco Scaglione, jasno je zašto je Alfa Romeo 33 Stradale danas jedan od najobožavanijih, no i najrjeđih svjetskih klasika.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.