PROSPEROV NOVAK o Jokićevoj disertaciji “Soroševski rad najgore vrste”

Autor:

Zagreb, 17.04.2018. - Udruga stopostotnih Hrvatskih ratnih vojnih invalida I. skupine organizirala je okrugli stol na temu: "Reforma obrazovanja – kurikul povijesti s osvrtom na Domovinski rat". Na fotografiji Slobodan Prosperov Novak, Joško Moriæ, Tomo Medved, Vlado Prskalo, Ljilja Vokiæ, Jasminka Štimac, Ðuro Glogoški. foto HINA/ Lana SLIVAR DOMINIÆ/ lsd

Sudionici braniteljskog okruglog stola “Reforma obrazovanja – kurikul povijesti s osvrtom na Domovinski rat” izrazili su u utorak nezadovoljstvo jer se o Domovinskom ratu uči premalo, te poručili da svi trebaju učiti istinu o nastanku hrvatske države.

Nezadovoljstvo valorizacijom Domovinskog rata u hrvatskom obrazovnom sustavu izrazio je ministar hrvatskih branitelja Tomo Medved rekavši kako žele pronaći odgovarajući model i pristup da bi Domovinski rat, kao temelj samostalne Hrvatske, bio na odgovarajući način vrjednovan u obrazovnom sustavu, te kako bi učenici imali punu spoznaju o Domovinskom ratu, njegovim specifičnostima i vrijednostima.

Protiv učenja povijesti Domovinskog rata po hrvatskom i srpskom programu

Smatra da je nastavni program o Domovinskom ratu premalo i na neodgovarajući način zastupljen na svim razinama obrazovanja.

Medved je istaknuo da njegovo ministarstvo, zajedno s braniteljskim udrugama i Ministarstvom znanosti i obrazovanja, pronalazi odgovarajuće oblike kako bi Domovinski rat kao cjelina bio uvršten u novu reformu obrazovnom sustava. Izrazio je zadovoljstvo što oko 40.000 učenika osmih razreda osnovnih škola u zemlji posjeti Memorijalni centar u Vukovaru, gdje dobiju sliku koju nisu dobili kroz raniji proces obrazovanja.

Predsjednik Udruge stopostotnih hrvatskih ratnih vojnih invalida I. skupine Đuro Glogoški izrazio je nezadovoljstvo što se povijest Domovinskog rata uči kroz dva programa – hrvatski i srpski. “Smatramo da svi hrvatski državljani trebaju učiti po jednom programu, a ne želimo osporiti ničije pravo na dodatno učenje jezika i pisma”, rekao je.

Drži da se u kurikulu povijesti treba točno znati što će se konkretno učiti, koliko nastavnih sati će biti posvećeno Domovinskom ratu i hoće li se ti nastavni sati i provoditi.

Na svoje iskustvo iz pregovora o mirnoj reintegraciji hrvatskog Podunavlja podsjetila je bivša ministrica obrazovanja Ljilja Vokić upozorivši kako je najpogubnije da se i danas povijest uči na različite načine za hrvatsku i srpsku djecu, što je protivno zakonu.

“Danas su udžbenici povijesti različiti za hrvatsku i srpsku djecu, što je protivno zakonu jer je u Erdutskom sporazumu potpisano na samo pet godina”, kazala je. Smatra kako Domovinski rat u udžbenicima treba biti predstavljen “istinito i nikako drugačije”.

Bivši pomoćnik ministra unutarnjih poslova Joško Morić ocijenio je kardinalnom greškom stvaranje etnički razdvojenih vrtića i škola u Podunavlju, jer to izravno sprječava integraciju ljudi na tim prostorima. Ocjenjuje kako djecu treba učiti istini o okupaciji, ali i zločinima kojih je bilo na obje strane.

Svi, istaknuo je Morić, bez obzira na etničko porijeklo, trebaju učiti istinu o nastanku hrvatske države jer prešućivanje ili interpretiranje nekih istina dovodi do novih podjela.

Prosperov Novak: Jokićeva disertacija je “Soroševski rad najgore vrste” 

Slobodan Prosperov Novak optužio je bivšeg voditelja Ekspertne radne skupine za provedbu cjelovite kurikularne reforme Borisa Jokića da je prijedlogom kurikula u kojem nema oca hrvatske književnosti Marka Marulića donio “tempiranu bombu Šuvarove reforme”.

Ustvrdio je da u Jokićevoj doktorskoj disertaciji vezano uz Domovinski rat stoji samo da ga je izazvao hrvatski referendum o neovisnosti. “To je Soroševski rad najgore vrste”, rekao je Prosperov Novak.

Vezano uz najavu provedbe eksperimentalne faze reforme školstva, netočnom je ocijenio izjavu ministrice znanosti, obrazovanja Blaženke Divjak kako su recenzirani svi kurikuli.

“To nije točno. U Ministarstvu znanosti i obrazovanja recenzirano je samo devet od 29 kurikula. I oni za koje tvrde da su recenzirani, nisu recenzirani. Književnost je u HAZU-u negativno recenzirana, a poznato je i da je recenzija povijesti totalno negativna”, upozorio je.

Prosperov Novak smatra da se manipuliralo školama koje su se javile za provedbu eksperimentalne reforme jer od njih 72 oko 15 posto škola je na područjima “koje kontrolira HNS”. Prosperov Novak tvrdi da se ne radi o STEM području, već o nacionalnom identitetu koji je doveden u pitanje.

Na važnost reforme obrazovnog sustava podsjetio je pomoćnik ministrice znanosti i obrazovanja Vlado Prskalo istaknuvši kako se planira pojačati satnica namijenjena Domovinskom ratu.

Tijekom rasprave neki sudionici su izrazili skepticizam jer, kako su rekli, sve Vlade nakon rata nisu utvrdile istinu o Domovinskom ratu. “Mi još nismo riješili Jasenovac ni Bleiburg niti Domovinski rat”, rekao je predsjednik Zbora udruga veterana hrvatskih gardijski postrojbi Miljenko Kolobarić.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.