Hod za život i Istanbulska konvencija kao kulise u teatru

Autor:

HNK Split

Komedijom o muškarcu koji se ženi mimo ženine volje, kako bi je ‘ukrotio’ i sveo na objekt, u Hrvatskoj gdje se o ženskim pravima, ‘obiteljskoj dinamici’ i nasilju u braku sve ćešće raspravlja, Drama HNK u Splitu daje svoj doprinos

Kao posljednju ovosezonsku premijeru Drama splitskog Hrvatskog narodnog kazališta izabrala je Shakespeareovo “Kroćenje goropadnice”, jedan od najranijih i iz današnje perspektive najkontroverznijih komada. Komedija o muškarcu koji se ženi mimo ženine volje, odnosno koju će kasnije “ukrotiti” i svesti na objekt, oduvijek je bila predmet žestoke feminističke kritike, no u današnjoj Hrvatskoj, gdje se o ženskim pravima, “obiteljskoj dinamici” i nasilju u braku sve češće raspravlja na otvorenoj političkoj sceni, splitska drama mogla bi dati zanimljiv doprinos.

RADNJA KOMADA SMJEŠTENA je u Padovu i bavi se udajom dvaju sestara. Starija Katarina na glasu je kao prijeka i agresivna i takva je nepoželjna potencijalnim proscima, dok se mlađa Bianca – ljupka, prilagodljiva i po potrebi himbena – po ustaljenom običaju ne može udati prije starije sestre. Situaciju razrješava Petruccio koji bez oklijevanja ženi Katarinu i podvrgava je sebi svojstvenom tretmanu “kroćenja”: lišava je hrane, sna i skupe garderobe, a sve galantno i navodno zbog silne ljubavi prema njoj. Katarina se postupno povinuje muževljevoj volji i u završnom prizoru pred rodbinom održi čuvenu moralnu propovijed o dužnostima pokorne žene…

Pročitajte više u novom broju Nacionala…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.