GLAZBENE RECENZIJE Šumski, Rolo, Zrinka Posavec

01. ŠUMSKI ‘OSTRVO LEDENOG KITA’ (GEENGER RECORDS): Zabavni i zreli

Punih 15 godina od posljednjeg, četvrtog albuma „Ronioci“ i čak 25 godina nakon debi albuma „Lov na vile“, zagrebačka underground grupa Šumski odlučila se vratiti novim studijskim albumom. Šumski je na svim dosadašnjima albumima zvučao malkice ispred svog vremena, pružajući karakterističan zvuk koji je imao publiku, ali malobrojnu, i nikada nije dovoljno prihvaćen u mainstream medijima. Pitko, zabavno i originalno, Šumski je i na novom albumu „Ostrvo ledenog kita“ nastavio tim putem, nudeći najzreliji sliku svog stvaralaštva. Uzeli su oni pomalo od bendova iz vremena novog vala, malo afro popa, malo Haustora, malo s nove beogradske scene, malo alternative i skuhali sjajno originalno djelo. Puno se toga može prepoznati u njihovim pjesmama, no najvažnije je da su zadržali jedinstvenu originalnost, koliko god na momente podsjećali na izvore. Šumski nakon ovog albuma zaslužuju veću medijsku pozornost od one kakvu su imali do sada. Ako ne od slijepih i gluhih mainstream medija, onda od publike koja traži nešto više od bendova koji stvaraju glazbu i žele biti prepoznatljivi.

02. ROLO ‘HOOP’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Plesni pop urbane Dalmacije

Prvi album splitske trojke Rolo koji su objavili 2016. godine bezrazložno je prošao ispod radara kao, uostalom, i dobar dio odličnih albuma u Hrvatskoj za koje nema mjesta u hrvatskom eteru. Uglavnom zbog neinformiranih i nekompetentnih glazbenih urednika radijskih postaja. Čast izuzecima. Novi album „Hoop“ objavljen u svibnju ove godine je nastavak debi albuma, s izuzetno simpatičnim plesnim popom, pa još više čudi zašto nisu prisutniji u eteru hrvatskih radijskih stanica. Njihova pjesma „Zva’ću te“ s debi albuma je malo remek-djelo hrvatske plesne glazbe, samo što žitelji Hrvatske to još uvijek nisu saznali. Kao i pripadajući spot. Novi album „Hoop“ nastavak je njihova eksperimentiranja s minimalističkim popom spojenim s raznim glazbenim žanrovima poput duba i elektronike. Nove pjesme su radiofonične, a ritam naglašen. Odličan poletni ljetni album urbane strane Dalmacije kroz pogled glazbenika koji stvaraju vlastiti glazbeni izraz, u kojem uz vještinu sviranja dolaze do izražaja i aranžmani pjesama. Upravo ta minimalistička jednostavnost i pitkost koju malo tko zna tako dobro postići njihova je najveća prednost, zbog čega treba obratiti pažnju na ovaj album.

03. ZRINKA POSAVEC ‘GRADOVI I SELA’ (MAST PRODUKCIJA): Drugačiji pogled na tradiciju

Nakon što se 2016. godine predstavila debi albumom „Pantomima – Sevdah i Panonika“, Zrinka Posavec i na svom drugom album nastavila je sa specifičnim obradama tradicionalnih i narodnih pjesama. Njezin glazbeni pristup tim pjesmama ponovo je preodjeven kombinacijom jazza i klasike, tvoreći od nekih standardnih narodnih pjesama novo glazbeno djelo. U pjesmama dominira njezin glas uz pratnju Kristine Bjelopavlović Cesar na klaviru, Marija Igreca na gitari, Gorana Delača na kontrabasu, Borne Šercara na bubnjevima i udaraljkama i Šimuna Matišića na vibrafonu. Vrhunska ekipa glazbenika pomogla je Zrinki da se na ovom albumu predstavi i s dvjema autorskim skladbama koje se naslanjaju na njezin karakterističan pristup obradama, zbog čega te dvije pjesme djeluju kao tradicionalne narodne pjesme. Možda je odabrala teži put promovirajući novi pristup tradicionalnim i narodnim pjesmama, ali Zrinka Posavec sigurno zna što radi i čvrsto je odlučila nastaviti tim težim putem. Zbog prekrasnoga, snažnog glasa i izražajnog emotivnog pjevanja, Zrinka Posavec pripada gornjem domu ženskih vokala u Hrvatskoj pa će album „Gradovi i sela“ sigurno pronaći put do publike.