Potpredsjednica dubrovačkog HNS-a Nataša Gabričević za Nacional je dodatno komentirala njihovu podršku liberalizaciji taksi tržišta u Hrvatskoj, o kojoj je dubrovački HNS u ponedjeljak održao konferenciju za novinare.

Gabričević kaže da će liberalizacija  taksi prijevoza pomoći svim građanima, i mladima i starima, te da kvaliteta u slučaju veće  slobode taksi tržišta ne samo da neće pasti, nego će se povećati.

„Kvaliteta može biti samo bolja, a i sigurnost, koju često spominju taksisti koji se protive liberalizaciji, također će biti veća. To je savršeno jasno. Liberalizacija je uvijek u interesu građana jer će donijeti rast kvalitete a taksi usluge će postati dostupnije. Primjerice, zar nije bolje da tinejdžer ima dostupan taksi kada izađe van ili da umirovljenik ne mora voziti nego koristi taksi“, kaže Gabričević za Nacional.

Dodaje da je cijena taksija u Dubrovniku trenutačno velika, a broj taksista premali.

„Prijevoz od zračne luke do grada, što je oko 20 kilometara, košta 50 eura. Taksista nema dovoljno jer mnogi koji bi vozili ne mogu dobiti koncesiju. Dubrovnik je u odnosu na Zagreb mali grad i mnogi koji su ostali bez posla rado bi taksirali, a sada ne mogu. Sezona je duga u Dubrovniku i potražnja za taksijima je velika. Osim toga, liberalizacija bi djelovala na cijeli javni prijevoz. Kako da dođe to intergracije javnog prijevoza nego liberalizacijom“, kaže Gabričević.

Liberalizacija taksi prijevoza najavljena je novim Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu. Potpredsjednica dubrovačkog HNS-a Gabričević i županijska vijećnica te stanke Marina Vučković kažu da su podrškom tom zakonu oni u koaliciji s građanima.

„Liberalizacijom tržišta doći će do povećanja broja zaposlenika unutar djelatnosti i malim poduzetnicima će biti lakša procedura. Autotaksi usluga je luksuz, a ne smije biti luksuz, već mora biti dostupna svima“, rekla je Gabričević za Nacional.

Vučković Matić je dodala da je dosadašnje ograničavanje broja dozvola „umjetna mjera kojom se stvaraju privilegirani, koji su kasnije podložni i političkim ucjenama“.

„Bespotrebno je nastala fama da će se stvoriti gužve ako u Dubrovnik budu dolazili taksisti iz drugih mjesta. Potrebno je povećati broj taksista koji će doprinijeti kvaliteti turističke usluge, a tako će se gužve zapravo smanjiti. Mnogi građani su htjeli taksirati, ali nisu mogli jer su bili limitirani brojem dozvola. Nisu ih dobivali svi koji su zadovoljavali uvjete nego je postojao određeni popis s kojim se, usudila bih se reći, i manipuliralo“, rekla je Vučković Matić.

Komentiraj