Hidraulički servouređaj volana smanjuje otpor volana, posebice pri malim brzinama. Sastoji se od hidrauličke pumpe s povratnim ventilom te hidrauličkog upravljačkog mehanizma
Hidraulički servouređaj volana je ugrađen u starije modele, a nakon 2010. ugrađuju se električni i elektrohidraulički. Dakle, riječ je o važnom uređaju starijih automobila, koji je često zapušten, jer ga vlasnici automobila, jednostavno, ne održavaju.
Glavni su mu dijelovi: zupčasta letva, tijelo letve, hidraulička komora te zupčanik volana s glavom za distribuciju. Potreban protok fluida ostvaruje se hidrauličkom pumpom s povratnim ventilom, koju remenom pokreće radilica motora. Mnogi ne vode računa o tom sklopu, dok ne počnu problemi, a uzrok je često u neredovitoj izmjeni hidrauličkog ulja.
Njegovom izmjenom nakon tri godine, ili najkasnije nakon 50.000 km, znatno produljuje trajnost servouređaja. S vremenom se u njemu nakupe nečistoće, vlaga i metalna strugotina iz pumpe, koja uništava hidraulički mehanizam. Prilikom servisiranja mijenjaju se set brtvila, ležajevi i podloške te se obnovljena zupčasta letva testira na specijalnom uređaju.
Na hidrauličkoj pumpi važno je provjeriti ispravnost tijela i rotora, a mijenjaju se ležajevi, semerinzi, čahure nosača i brtvila.
Komentari