Utrošak goriva određuje se posredno, temeljem informacija od senzora koji prate parametre vožnje, a “nepreciznost” je namjerna…
… radi smanjenja rizika da ostanete bez goriva u vožnji. Trenutačnu i prosječnu potrošnju goriva, koje pokazuje displej, putno računalo (Board Computer) određuje posredno, temeljem informacija od senzora koji mjere/pokazuju:
– brzinu vrtnje motora (1/min)
– brzinu vrtnje kotača (1/min)
– uključen stupanj prijenosa u mjenjaču
– pritisnutost papučice gasa
– tlaka usisnog zraka (MAP)
– tlaka prednabijanja (kod turbomotora).
Prve generacije tog sustava bile su neprecizne, a nove su precizne u okviru nekoliko postotaka. Doseg s gorivom u spremniku iz sigurnosnih se razloga određuje kraćim od realnoga za 50-80 kilometara.
Dakle, namjerno je neprecizan, radi sigurnosti, jer je vrlo opasno ako auto ostane bez goriva u tunelu, na nadvožnjaku, u nepreglednom zavoju, a i svaki drugi scenarij ostanka bez goriva štetan je i potencijalno opasan.
Tako je i brzinomjer, u funkciji povećanja sigurnosti vožnje i smanjenje rizika kazni za prekoračenje brzine, podešen da pokazuje 2-3 posto višu brzinu vozila od stvarne.
Komentari