Podobnik: “Uništenje industrije je prava opasnost. Mađari su nas dobro preveslali”

Autor:

27.10.2021., Zagreb - Biznis konferencija Kvaka24 i 24sata u Hrvatskoj obrtnickoj komori. Panel 3: Bit cemo u eurozoni no hocemo li biti europsko gospodarstvo? Boris Podobnik, dr.sc., voditelj Business Analytics i prodekan za znanost, ZSEM Photo: Igor Kralj/PIXSELL

Igor Kralj/PIXSELL

Boris Podobnik ekonomist iz Udruge Glas poduzetnika komentirao je Vladine intervencije u cijene goriva, kao i mogućnost nestašica energenata.

“Dizel nije samo gorivo koje se koristi za pogon osobnih vozila, vlakova i kamiona, već se koristi i u elektranama. Prije se koristio plin, ali kako je došlo do rata u Ukrajini, tako se plin zamijenio dizelom. Sada zamislite kakav je poremećaj došao kada kamionima i automobilima konkurenciju prave i velike elektrane. Postoji ogroman nesrazmjer ponude i potražnje. Problem je i u samoj proizvodnji, budući da OPEC ne pokazuje želju da poveća proizvodnju. Čini se da OPEC postaje veći prijatelj Rusije nego Amerike. Američkom predsjedniku lakše je utjecati na zemlje zalijeva nego na energetske kompanije”, objasnio je za N1.

Problemi koji djeluju sinergijski

“Nekad su postojali lokalni ratovi koji su onemogućavali opskrbu gorivom, ali mislim da u posljednjih sto godina nije bilo toliko teških problema kao danas. Ako su Nijemci već ljeti krenuli gasiti rasvjetu navečer, onda je to naznaka što očekuju za zimu. Možemo očekivati da neke zemlje koje su ovisile ruskoj nafti i plinu, mogu računati da će im biti hladnije nego što su očekivali”, pojasnio je te je nadodao kako problem s gorivom može utjecati na industriju.

“To što se mi smrzavamo nije toliki problem, ali uništenje industrije je prava opasnost. Tu bi moglo biti strahovitih problema”, izjavio je.

Vlada ne bi trebala izlaziti u susret samo građanima

“Prosperitet zemlje ovisi najviše o privatnom sektoru. Vlade na zapadu izlaze u susret privatnom sektoru jer su svjesni njegovog značaja. Kod nas na žalost daju vrlo malo, a privatnici moraju izlaziti na ulicu da bi nešto dobili. Kada imate problem s gorivom, dogodit će se da ona manja količina dizela biti pokupovana od najbogatijih. Kako onda očekivati da će nešto ostati za nas?. Smatram da se LNG terminal nije gradio za potrebe Hrvatske, već za potrebe velikih zemalja”, naglasio je.

Nema bratstva i jedinstva na kapitalističkom tržištu

“Norvežanima, primjerice, ne pada na pamet da prodaju Ukrajini plin po nižoj cijeni. Nisam siguran da Vlada ima bilo kakve alate za kojima može posegnuti, pogotovo kada je u pitanju INA. Mi smo dopustili MOL-u da radi na obnovi rafinerije u Rijeci za vrijeme velike energetske krize, što je suludo. Da smo imali rafineriju u Rijeci, danas bi dizel bio jeftiniji, ali budući da su nas Mađari preveslali, sada moramo proizvodnju nafte plasirati u mađarske rafinerije, pa ju nam oni prodaju po suludim cijenama”, zaključio je za N1.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.