GLAZBENA RECENZIJA: ABOP „Delta“ (PDV Records): Vrhunski plesni album izražajnog groovea

Projekt After je bolji od partyja – skraćeno ABOP – privukao je pažnju čim se pojavio na domaćoj glazbenoj sceni. Kako na rock sceni, tako i na plesnoj klupskoj sceni, što je možda i jedinstven slučaj jer je u pitanju sastav koji specifičnu klupsku, sintetičku plesnu glazbu izvodi na tradicionalan analogni rock način, uz djelomično korištenje kompjutora. Ukratko, ABOP čine dvojica bubnjara Ivan Levačić i Ivan Vodopijec, basist Erol Zejnilović te Ivan Božanić i Bogumil Kulaga na analognim i digitalnim sintesajzerima. Pritom je zanimljivo što svi nabrojani članovi zapravo već imaju svoje grupe – Kries, Chui, Elemental, Pips, Chips & Videoclips i Eleven. Prije tri godine povezala ih je ista vizija suvremene plesne glazbe i klupskog glazbenog izraza s kojim su odrasli. Njihov debi EP objavljen 2016. godine bio je potvrda da smo dobili suvremeni, jedinstveni klupski bend koji svojom glazbom tjera na ples, pazeći da je i vizualni dio prikladan, a pritom se ne želi svrstati u funky, disco, house ili neki drugi glazbeni žanr, već sam stvara svoj stil ispunjen plesnim ritmovima.

Prvi album „Delta“, nasljednik spomenutog EP-ja, bit će objavljen 30. studenoga ove godine, a najavili su ga singlom „Right Now“ koji je pratio i vrlo hvaljeni videospot u režiji Katrin Novaković, zbog čega je ABOP nastupio i na prestižnom njemačkom festivalu videospotova Berlin Music Video Awards u lipnju ove godine. Treba svakako naglasiti da je to samo jedan od mnogobrojnih nastupa koje su ostvarili tijekom proteklih triju godina u Europi, jer su iza njih već nastupi u Austriji, Italiji, Mađarskoj, Slovačkoj, Njemačkoj, Belgiji, Francuskoj, Češkoj i Bugarskoj, kao i na brojnim festivalima. Više nego dovoljno da provjere koliko se publici dopada njihov specifičan stil, ali i kako prihvaća nove pjesme. Zadovoljni prijemom, ušli su u studio i snimili pet novih instrumentala koji svojim ritmom i grooveom, kroz konceptualan pristup pjesmama, jednostavno tjeraju na ples. Album otvara skladba „De Laurentis“ nazvana prema talijansko – američkom producentu igranih filmova Dini De Laurentisu poznatom po filmovima „Flash“ i „Dina“. Stoga nimalo ne čudi što prva skladba zaziva taj specifičan retro zvuk iz vremena u kojem su nastali spomenuti filmovi, ranih osamdesetih. Da je album producirao Petar Dundov, jasno je već nakon prvih taktova koji zvuče poput njegovih hvaljenih techno ostvarenja, ali se potom prelijevaju u karakterističan zvuk grupe ABOP. Skladbom „De Laurentis“ ABOP se pridružio izvođačima širom svijeta koji se svojim retro synth zvukovima referiraju upravo na ranije spomenuto razdoblje, kada je sintesajzer postao prvi instrument pop glazbe. Tako je i s drugom pjesmom na albumu „Straight Flow“. Štoviše, pjesme zvuče kao naslovne glazbene teme nekih filmskih hitova ranih osamdesetih. Slijedi „Right Now“ kojom su najavili album i koja je daleko više nalik klupskoj house traci, zatim „Mind Manifest“ te „The Flash Of Gold“ koja zatvara album. Sve pjesme u prosjeku traju devet minuta pa kao takve ne zadovoljavaju kriterije radiopostaja, nego pjesme moraju biti sve kraće kako bi bile primijećene. No oni nisu nikada ni ciljali na radijsku publiku, nego su od samih početaka okrenuti klupskom plesnom plemenu kojemu su prvenstveno važni dobar plesni ritam i groove koje ABOP nudi. Takav je, uostalom, bio i njihov prvi album u kojem su spojili snagu i izraz jednog tipičnog rock benda snažne scenske energije sa suvremenim klupskim ritmovima. Nije se lako na glazbenoj sceni izdvojiti iz prosjeka i ponuditi nešto novo, drugačije i pitko. Grupi ABOP to uspijeva od samoga početka pa se moglo i očekivati da će debi album nekako sažeti njihova dosadašnja iskustva i zvuk koji su postigli na nastupnom EP izdanju. „Delta“ spada među bolja ovogodišnja diskografska izdanja jer osim što poziva na ples, nudi i tu mantričku notu koja prati aktualnu elektroničku scenu, iako nije riječ o čisto elektroničkoj grupi. Sjajna ekipa glazbenika uspjela je svoju viziju dobre plesne zabave pretočiti na debi album. Izuzetan domaći glazbeni proizvod spreman za odlazak u svijet, koji će prije izvan granica Hrvatske dobiti pozitivne kritike i priznanja nego što će tu biti primijećen. Zaslužuje maksimalnu predanost slušanju i prepuštanje plesanju.