Dan je crvenih haljina: U Rijeci osvjetljene znamenitosti i razna predavanja

Autor:

01.02.2023., Zagreb - Trg Petra Preradovica. Zene koje su imale mozdani udar: Manuela Kurtic, Zeljka Gracin, 
Katica Sertic i 
Ivana Skarpa Dulcic. Javnozdravstveno-edukativna akcija “Dan crvenih haljina 2023.”, u organizaciji Hrvatskog lijecnickog zbora – Hrvatskog neuroloskog drustva i Gradskog ureda za socijalnu zastitu, zdravstvo, branitelje i osobe s invaliditetom. Cilj kampanje je podici svijest o specificnostima mozdanog udara u zena, upozoriti na pogubne posljedice zanemarivanja simptoma i potrebu promjena nacina zivota. Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL

Sanjin Strukic/PIXSELL

Osvjetljenjem znamenitosti i predavanjima Klinika za neurologiju riječkog KBC-a danas se obilježava međunarodni Dan crvenih haljina, s ciljem prevencije i podizanja svijesti o moždanom udaru kod žena.

Dan crvenih haljina bit će obilježen osvjetljavanjem znamenitosti, fontane na Jadranskom trgu i lučkih dizalica na Molo longu u Rijeci, crvenom bojom.

Najavljena su predavanja o prevenciji, prepoznavanju i liječenju moždanog udara kod žena, koja će na Klinici za neurologiju održati predstojnica klinike Vladimira Vuletić te David Bonifačić.

Najveće ovogodišnje događanje bit će u Pomorskom i povijesnom muzeju Hrvatskog primorja Rijeka, u kojemu će biti održana rasprava na temu “Kako spriječiti moždani i srčani udar”.

Nakon rasprave bit će priređena modna revija u kojoj će bivše pacijentice nositi crvene haljine koje su kreirali Juraj Zigman, Peperoncina design, Lusso couture, Sally atelier, butik Rival, Lilium, Miau couture.

Građani mogu donirati i sudjelovati u prikupljanju sredstava za nabavku holtera EKG-a i krvnog tlaka.

U organiziranje Dana crvenih haljina uključili su se Grad Rijeka, Lučka uprava Rijeka, Primorsko-goranska županija, Pomorski i povijesni muzej Hrvatskog primorja Rijeka, a potporu su dali i gospodarstvenici, umjetnici, mediji iz županije.

Prva kampanja “Dan crvenih haljina”, #nosicrveno, odnosno, „Go Red for Women“, pokrenuta je u SAD-u radi podizanja svjesnosti o rizicima i specifičnostima moždanog i srčanog udara kod žena.

Simbol kampanje je crvena haljina, kao univerzalna slika žene i crvena kao boja zdravlja, života, ali i upozorenja. Njen cilj je potaknuti žene da se brinu o svom zdravlju, ponajprije zdravlju srca i krvnih žila, a stručnjake u zdravstvu na posebnu pažnju za srčani i moždani udar kod žena.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.