Zuckerberg predstavio promjenu imena tvrtke – Evo kako se od sada zove njegova kompanija

Izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg predstavio je niz novih koncepata namijenjenih metaverzumu. Najavio je i da će tvrtka promijeniti ime u Meta. Društvena mreža će zadržati ime,a Meta će biti vlasnica tri velika brenda: Facebooka, Instagrama i WhatsAppa.

Rebranding bi mogao biti dio pokušaja da se spasi reputacija Facebooka te da se tvrtka distancira od brojnih skandala koji su se dogodili u posljednje vrijeme. Spominje se da bi i Zuckerberg mogao dobiti novu titulu.

“Znam da će neki ljudi reći da ovo nije vrijeme za fokusiranje na budućnost, i ja sam želim naglasiti da postoje važna pitanja na kojima sada treba raditi. Uvijek će ih i biti. Nisam siguran da će za mnoge ljude ikada biti dobro vrijeme da se usredotoče na budućnost. Ali također znam da ima i puno vas koji se osjećate isto kao i ja”, rekao je Zuckerberg tijekom Facebookove konferencije o virtualnoj i proširenoj stvarnosti.

“Živimo za ono što gradimo. Iako griješimo, nastavljamo učiti i gradimo i idemo naprijed”, rekao je.

Slanje holografske slike, virtualni stolovi…

Facebook je uživo prenosio svoj osmi godišnji Connect događaj kako bi predstavio svoje najnovije inovacije i istraživanja u proširenoj i virtualnoj stvarnosti. Predstavili su i svoju verziju metaverzuma, kombinacije virtualne i proširene stvarnosti, prenosi Index.

Facebook je pokazao niz videa kojima je pokušao dočarati svoju viziju metaverzuma. Navodi da će metaverzum omogućiti slanje holografske slike osobe na koncert s prijateljem koji je zapravo na koncertu, sjedenje za virtualnim stolovima za sastanke s kolegama ili igranje igara s prijateljima.

Zuckerberg je također najavio da će se za pozive preko aplikacije Messenger koristiti virtualna stvarnost, a planira stvoriti i virtualno tržište na kojem će se moći prodavati virtualni proizvodi. “Vaši uređaji vam više neće biti u fokusu pažnje”, rekao je. “Predviđamo da će se mnogo ovih tehnologija međusobno spojiti u roku od pet ili 10 godina. Puno toga će biti mainstream i mnogi od nas će svakodnevno stvarati i naseljavati svjetove koji su jednako detaljni i uvjerljivi kao ovaj”, rekao je.

Što je metaverzum?

Metaverzum je široki pojam koji se uglavnom odnosi na virtualne svjetove koji su dostupni većem broju ljudi, a nalik su stvarnom životu. U njih se ulazi putem interneta.

Kovanicu metaverzum skovao je pisac Neal Stephenson u svom romanu Snow Crash iz 1992. godine.

Zuckerberg ga opisuje kao “virtualna okruženja” u koja se može ući umjesto da ih se samo promatra preko ekrana. U principu je svijet beskrajnih, međusobno povezanih virtualnih zajednica gdje se ljudi mogu sastajati, raditi i igrati služeći se različitim uređajima i pomagalima.

Metaverzum će uključivati i kupovinu i društvene mreže, kaže Victoria Petrock, analitičarka koja prati tehnologije u razvoju, prenosi agencija AP.

“Radi se o sljedećoj evoluciji u povezivanju gdje će se sve ove stvari početi spajati u jednom paralelnom univerzumu tako da živite virtualni život na isti način kako živite svoj fizički život”, rekla je Petrock.

Međutim, analitičar za praćenje trodimenzionalnih tehnologija u tvrtki Gartner Toung Nguyen napominje da je “teško definirati nešto što još nije ni kreirano”.

Microsoft također najavljuje stapanje fizičke i virtualne stvarnosti.

10 tisuća novih radnih mjesta u Europi

Podsjetimo, Facebook je prije deset dana objavio da će stvoriti 10.000 visokokvalificiranih radnih mjesta u Europskoj uniji u idućih pet godina kako bi pomogao u izgradnji metaverzuma.

Tvrtka surađuje s drugima kako bi razvila “novu fazu međusobno povezanih virtualnih iskustava koristeći tehnologije poput virtualne i proširene stvarnosti”, ili metaverzum, priopćio je voditelj Facebooka za političke i javne poslove Nick Clegg.

“Metaverzum ima potencijal pomoći u otvaranju pristupa novim kreativnim, društvenim i ekonomskim prilikama. A Europljani će ga oblikovati od samog početka”, dodao je.

Komentiraj