ZET ide u prosvjed: “Vozačima 40 godina nisu povećani koeficijenti. Tu ni žohar ne bi radio, a kamoli čovjek”

Autor:

16.02.2023., Zagreb - ZET je izvjestio javnost da od ponedjeljka skracuje tramvajske linije broj 5 i 7, koje ce voziti samo do Maksimira, odnosno Dubrave. Dvojbeno obrazlozenje da skracivanje linija znaci bolju uslugu tesko ce zadovoljiti stanovnike istocnog dijela grada koji opravdano strahuju od losijeg javnog prijevoza Photo: Patrik Macek/PIXSELL

Patrik Macek/PIXSELLs

Zaposlenik Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET) Neven Brnjas pozvao je svoje kolege- prije svega vozače i servisere – na prosvjed 31. svibnja.

Održat će se u 15 sati na Remizi, ispred zgrade ZET-a u Ozaljskoj ulici 105.

“Pozivam sve radnike ZET-a, posebno obespravljene radnike, da se odazovu na prosvjed nezadovoljstva stanjem u firmi – od stanja vozila i servisa, pa sve do zadnjih nepravdi vezanih za koeficijente vozača tramvaja, autobusa, invalida rada, radnika na servisu, portira, spremača i spremačica.

Prosvjed je uredno prijavljen policiji u Nehajskoj”, stoji u Brnjasovom pozivu na prosvjed.

“Vozačima 40 godina nisu povećani koeficijenti”

Ovaj prosvjed, kaže, nije povezan sa sindikatima, već ga organizira on kao zaposlenik ZET-a. Kao prvi problem radnika ZET-a istaknuo je koeficijente plaća, javlja Index.

“Radim u ZET-u 21 godinu i toliko dugo koeficijent vozača tramvaja i busa iznosi 2.40. Razgovarao sam s ljudima koji 40 godina rade u ZET-u za volanom i kažu da se taj koeficijent nije mijenjao za vrijeme njihovog radnog vijeka ovdje. Dakle, 40 godina vozači nisu dobili ni malo povećanje koeficijenta. No u kancelarijama su povećani koeficijenti. Govorili su o nekakvoj sistematizaciji, ali to nije točno. Njima su povećani koeficijenti. Jedan poštar ima koeficijent 3… A koju on ima odgovornost, a koju odgovornost ima vozač tramvaja?” govori Brnjas.

“Vozači završavaju na sudovima”

“Ljudi padaju pod tramvaje i autobuse, vozači zbog toga završavaju na sudovima. Nikada se prije nije događalo da putnik tuži vozača ako padne u tramvaju. Vozače se ganja po sudovima, a to prije nikada nije bilo. Vozača se krivi za svaki mali sudar, pa i ako je vozač nevin – on je automatski kriv. Valjda se računa da vozač zarađuje nekakav velik novac, a to nije istina.

Ako vozač busa dobije plaću 9000 kuna, od toga je imao 70 sati noćnog rada, 22 sata prekovremenog i tisuću kuna prodanih karata… Kad se to sve makne iz računice, vozač ne zarađuje ni 1000 eura. Ljudi masovno odlaze s mjesta vozača autobusa. U zadnjih mjesec, dva, koliko ja znam, otišlo je oko pet, šest ljudi. Sav taj teret prebacuje se drugima i oni moraju raditi prekovremeno”, tvrdi Brnjas.

“Stanje u servisu je očajno”

Potom je ispričao u kakvim uvjetima rade serviseri ZET-a. Kaže da danas na prugu nije izašlo preko 10 tramvaja zbog kvara.

“Servisi su toliko loši da tu ni žohar ne bi radio, a kamoli čovjek. Golubovi doslovno seru po serviserima dok su na poslu. Stanje je očajno. Danas primjerice zbog kvara nije u funkciji oko 11 ili 17 tramvaja”, govori zaposlenik ZET-a.

Brnjas kaže da ne zna koliko će se njegovih kolega odazvati prosvjedu, ali mu se čini da je dosta ljudi zainteresirano zbog reakcija na Facebooku, gdje je počeo ovu “kampanju”.

“Ovdje nije riječ ni o kakvoj sindikalnoj borbi, ja sam pokrenuo ovu kampanju svojim imenom i prezimenom. Ovo strogo ima veze s borbom za vozače, servisere, za veće koeficijente i bolje uvjete rada”, poručio je Brnjas.

ZET se još nije službeno oglasio u vezi s najavom prosvjeda.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.