Željka Maras nudi odličnu priču: “Jedem doma postaje jedem na jedrilici, krećemo s plovećim gastro druženjima”

Autor:

Donosimo inspirativnu priču gastro poduzetnice Željke Maras koja odnedavno nudi posve nove, atraktivne projekte

Željkina gastro priča počela je 2015. godine, kada je nakon višegodišnjih karijera u novinarstvu i korporativnom marketingu, simpatičnim spletom okolnosti, počela raditi od kuće, intenzivno kuhati i uživati u tome.  Shvatila je da je jedna od rijetkih koja svakodnevno odlazi na tržnicu i kuha dva do tri obroka dnevno.

Njezine prijateljice znale su komentirati: “Da barem ja imam nekoga tko bi tako kuhao za mene”, priča nam Željka Maras, kuharica, poduzetnica, velika zaljubljenica u hranu i autorica gastro brenda Jedem doma.

Željka Maras uspješno godinama vodi gastro brend Jedem doma. Photo: Privatan album

Kvalitetne namirnice i fino kuhanje

Nije prošlo dugo i rodila se ideja da osnuje Jedem doma, servis za nabavu namirnica i kuhanje. Prvotna ideja je bila da gospođe koje pomažu u kućanstvima specijaliziraju samo za nabavu kvalitetnih namirnica i fino kuhanje.

“Pojednostavljeno rečeno, mi smo zapošljavali kuharice, koje bi za naše privatne klijente odlazile na Dolac te potom u njihovom domu kuhale”, opisuje Željka. Ime brenda osmislila je sama, kako kaže, nakon višemjesečne potrage za onim idealnim.
“Nazivu je kumovao jedan novinski naslov u dnevnim novinama koji je glasio “Jedemo doma češće nego ostali Europljani”. To “jedem doma” snažno mi je zazvonilo i, kako se nešto kasnije ispostavilo, imala sam pravo – brend Jedem doma zasad je preživio čak tri transformacije i to u posve različite tržišne niše, a pritom je savršeno pristajao uz ono što opisuje!”, smije se Željka.

Željka Maras uspješno godinama vodi gastro brend Jedem doma. Photo: Privatan album

Usluga po kućama

Usluga Jedem doma na zagrebačkom je tržištu živjela pune tri i pol godine, i u to su vrijeme, kaže, kuhali, što stalno, što povremeno, u preko stotinu zagrebačkih kućanstava. U šali zna reći da su jedni od rijetkih koji mogu iz iskustva napisati sociološku analizu što Hrvati uistinu jedu kod kuće i što drže u svojim hladnjacima.

“Ta priča nije završila, nego se 2019. transformirala u proizvodnju prvih premium gotovih i polugotovih jela, jedan je koncept izrastao iz drugog. Naime, naši stalni klijenti kod kojih smo kuhali prakticirali su da im naša kuharica u jednom dolasku skuha jedno za taj dan, a da im cijeli niz jela pretpripremi, tako da ih oni sami idućih dana lako mogu podgrijati ili dovršiti. Tada se meni upalila lampica: zašto ne bismo takva, već pretpripremljena jela, koja treba minimalno dovršiti, proizvodili i ponudili daleko širem tržištu. U to vrijeme nije bilo sličnih koncepata, postojala su jedino industrijska smrznuta jela iz supermarketa. Mi smo došli na tržište s neusporedivo višom kvalitetom, kao da vam je jelo skuhala mama ili prijateljica”, prisjeća se Željka.

Svojom ponudom obraćaju se, kaže, urbanoj, osviještenoj klijenteli kojoj je kvaliteta prehrane visoko na ljestvici osobnih prioriteta.

“Riječ je bila o širokom asortimanu jela, uglavnom iz hladnjaka, ne smrzavanih, koja je trebalo podgrijati ili zapeći. Bilo je tu juha, variva, mesnih, ribljih i povrtnih jela, savijača, kruha, slastica. U jednom trenutku smo se odvažili, pa smo čak imali i vlastitu trgovinu samo sa svojim proizvodima u Ilici u blizini Britanskog trga u Zagrebu”, opisuje Željka.

Jedno od domaćih jela iz radinosti brenda Jedem doma. Photo: Privatan album

Nova faza brenda

Proizvodnju su prošlo ljeto zatvorili, uslijed cijelog niza okolnosti koje su mjesecima nosile gubitke. Kombinacija je to mnogih faktora, kaže.  Od pandemijskih uvjeta koji su predugo trajali, naprosto je ljudima dosadilo naručivanje već pripremljene hrane, više su boravili kod kuće i sami su kuhali, do toga da im je u vrijeme lockdowna u nišu ušlo desetak restorana, mučila ih je nestalnost potražnje, malo nišno tržište, ali i neki interni neracionalno postavljeni proizvodni procesi.

“Budući da ja dolazim iz svijeta medija, nakon dugog razmišljanja odlučila sam da će brend ostati živjeti, ali ovaj put kroz svoju treću inkarnaciju: kao medijsko-edukativna platforma jedemdoma.hr. Ona uključuje web portal o kućnoj prehrani i kulturi doma, inovativne virtualne kulinarske team buildinge pod nazivom ‘Jedem doma challenge’, izradu recepata i promotivnih materijala za male proizvođače hrane i pića te tematska putovanja s hranom poput gastro retreata na jedrilici koji ćemo u lipnju upriličiti u šibenskom arhipelagu”, otkriva Željka hrabre i prilično senzacionalne planove.

Vjeruje da prostora uvijek ima. Osobno, kaže, voli hibridne forme, pa je portal svojevrsni hibrid weba o hrani i kulinarskog bloga.

“Vrlo je osoban, pisan iz mog rakursa, dakle, osobe koja se već godinama profesionalno i privatno bavi hranom, ali nije poput uobičajenih blogova spor s objavama jednom tjedno ili jednom mjesečno, nego imamo nekoliko članaka dnevno. Ne pišemo o restoranima nego isključivo o prehrani kod kuće, kao i o kulturi doma, recenzijama novih proizvoda na tržištu hrane, polugotovim jelima za dovršavanje kod kuće i slično. Osim što je sam za sebe medij, on je i platforma za sve ostale aktivnosti kojima se bavimo”, kaže Željka.

Slastice iz kućne radinosti brenda Jedem doma. Photo: Privatan album

Ne jedem doma, nego na jedrilici: Tri dana smo peskaterijanci

Nema tome dugo, Željka je osmislila novi projekt: Gastro retreat ploveći morem. Ideju joj je, kaže, dala Tanja Dinter Vidaković iz DayDream Adriatica, dugogodišnja skiperica koja organizira razne edukacije na jedrilicama.

“Trodnevnu gastro edukaciju na jedrilici zamislili smo kao uživanje na jedrenju, uz zanimljive radionice. Tema nam je 3 dana kao peskaterijanci, to su vegetarijanci koji jedu ribe i plodove mora. Iz iskustva znam da bi mnogi željeli prijeći na biljnu prehranu, ali ne znaju što bi s povrćem dalje od kuhanja na pari i salata. A povrće nudi toliko maštovitih jela! Kad već budemo na moru, u prehranu i edukaciju uključit ćemo i ribu.

Lokalni ribari pokazat će nam tajne čišćenja ribe, a vlasnici otočkih konoba svoje trikove za savršenu buzaru. Kako mi je uvijek misija praktičnost, polaznicima ću pokazati i kako svoju funkcionalnu prehranu mogu uklopiti u prehranu cijele obitelji koja se možda hrani konvencionalno. Jer, upravo tu se događa najviše odustajanja – kad morate kuhati dva ili tri različita jela za razne članove obitelji”, tumači Željka.

Željka Maras pokreće nove ideje s brendom Jedem doma. Photo: Privatan album

“U krizi, ljudi čitaju i prate sve trendove u gastro niši”

Kriza, poput pandemije, ljude vraća hrani, sadržaju koji donosi hranu i svim trendovima u niši, ne obrnuto.

“Hrana se uvijek prodaje, a u krizi možda još i više. Čini mi se da su u pandemiji ljudi prestali trošiti na nepotrebno, ali za ono što smatraju važnim, ne žale dati i više novca”, kaže Željka.

Što se tiče trendova, nema, kaže, jedinstvenog trenda, no svakako se vidi porast potražnje za ekološkim namirnicama iz domaćeg uzgoja. Sve je jači pokret veganske prehrane, ali i vrlo popularni low carb – prehrana sa smanjenim udjelom ugljikohidrata, otkriva Željka.

Krizna pandemijska godina kao da joj je dala novo gorivo, novi vjetar u leđa. Ovu godinu obilježile su joj plodne suradnje. Uz već spomenuti retreat u suradnji s Day Dream Adriatic, pokrenula je i projekt Jedem doma challenge, koji radi s tv produkcijskom kućom Broadcast, koja je između ostalog specijalizirana za emisije o poduzetništvu poput Poduzetničkog i Prodajnog mindseta.

“To je vrlo inovativan, hibridni format koji u sebi ujedinjuje elemente kulinarskog tv showa, food box deliveryja i online team buildinga. Svaki sudionik na svoja vrata dobiva kutiju s potrebnim namirnicama, preko zooma slijede video kulinarsku radionicu, te se sa svojim timovima međusobno natječu u najbolje pripremljenom jelu, ali i najmaštovitije smišljenom prodajnom pitchu za to jelo. Također, nova je i suradnja s instrukturicom joge i life coachicom Jassnom Lunom Jozić, s kojom svaki četvrtak u 20 sati imam live lifestyle talk ‘Nešto posve osobno’, vedro poručuje kreativna gastro poduzetnica.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.