“ZELENA MOČVARA 2”: Cjelodnevni zabavni i edukativni događaj u subotu u Zagrebu

Autor:

20.03.2014., Zagreb - Na Trgu bana Jelacica Prijatelji zivotinja i osnovnoskolci priredili su vegansku degustaciju zdrave biljne hrane i tako obiljezili Svjetski dan mesa.
Photo: Anto Magzan/PIXSELL

Zelena akcija poziva građana u subotu, 15. listopada, u zagrebački Klub Močvara na besplatan cjelodnevni zabavni i edukativni događaj pod nazivom “Zelena Močvara 2”, kojemu je glavna tema pitanje hrane, a organizira ga u povodu Svjetskog dana hrane, 16. listopada.

Riječ je o drugoj po redu “Zelenoj Močvari” koja promovira održivost, zaštitu okoliša i društvenu pravdu. Uz sajam lokalnih proizvoda, održat će se razne radionice i predavanja. U 16 sati bit će prikazan dokumentarni film “Gazda: Tranzicija/privatizacija/korporacije”, u 18 sati tribina “Kako ne biti planetožder: o gladi, mesu i industriji”, a navečer koncert. Ulaz na sva događanja je besplatan.

Glavna tema “Zelene Močvare” je hrana. U Zelenoj akciji kažu kako im je želja promovirati kupovinu lokalno uzgojene hrane, koja ima niski ugljični otisak i koja nije prešla nebrojene kilometre kako bi došla do potrošača. Osim što su štetni za okoliš, ti proizvodi često nisu niti zdravi zbog prljave metode transporta, pesticida i drugih kemikalija koje se nalaze u njima. U isto vrijeme, ističu u Zelenoj akciji, postoje mali i srednji proizvođači u Hrvatskoj koji svoje proizvode ne mogu plasirati jer ne mogu konkurirati distributivnim lancima velikih kompanija niti cijenama koje postavljaju uvoznici.

Fokus glavnog programa su film “Gazda” i tribina “Kako ne biti planetožder”, na kojoj će se tematizirati problemi moderne prehrane, kao nezdrava industrijska hrana, visoke emisije te proizvodnje, bacanje hrane, ali i predstaviti pozitivna rješenja, kao prehrana s malim ili nikakvim udjelom mesa ili mliječnih proizvoda te recikliranje prehrambenog otpada koji je još jestiv.

Osim promocije potrošnje lokalnih proizvoda, “Zelena močvara” će se baviti i problemima egzotičnog uvezenog voća, o čijoj proizvodnji ovisi veliki broj radnika i malih poljoprivrednika iz siromašnih zemalja trećeg svijeta. Bit će predstavljena međunarodna kampanja “Make Fruit Fair” (hrv. “Želimo pravednu proizvodnju tropskog voća”) u kojoj sudjeluje i Zelena akcija.

Cilj te kampanje jest osvijestiti potrošače u zemljama Europske unije o kršenju ljudskih i radničkih prava proizvođača hrane, prvenstveno voća, u zemljama u razvoju. U Zelenoj akciji kažu da se egzotično voće od proizvođača otkupljuje po cijenama koje su toliko niske da ugrožavaju njihovu egzistenciju i mogućnost da prehrane svoju obitelj.

Navode kako pritisak za “efikasnošću”, to jest proizvodnjom što većih količina za krajnje nisku cijenu, rezultira poljoprivrednom praksom vrlo štetnom za okoliš i zdravlje. “Jedan od glavnih krivaca za ovaj cjenovni pritisak jesu veliki trgovački lanci, koji predstavljaju najveće otkupljivače te kontroliraju najveći dio maloprodaje ovih proizvoda u EU”, ističu u Zelenoj akciji. Dodaju kako zbog toga kampanja “Make Fruit Fair” želi izvršiti pritisak na veliko trgovačke lance da osiguraju uvjete otkupa koji će pogodovati poboljšanju radnih uvjeta i smanjenju šteta za okoliš.

U sklopu kampanje, Zelena akcija skuplja potpise za peticiju u kojoj se od Lidla, jednog od najvećih trgovačkih lanaca i uvoznika egzotičnog voća u Europi, traži plaćanje poštenih otkupnih cijena proizvođačima banana i ananasa iz siromašnih zemalja globalnog juga.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)