Zelena akcija promovira domaću hranu i predstavlja međunarodnu kampanju ‘Make Fruit Fair’

Autor:

Močvara

Zelena akcija danas, u klubu Močvara, drugi put će održati ‘’ Zelenu Močvaru’’, cjelodnevni zabavni i edukativni događaj povodom Međunarodnog dana hrane (16. listopada) koji promovira održivost, zaštitu okoliša i društvenu pravdu. U sklopu događaja održat će se sajam lokalnih proizvoda, razne radionice i predavanja, projekcija filma te večernji koncert. Svi događaji su besplatni.

Glavna tema ‘’Zelene Močvare’’ je hrana i Zelena akcija želi promovirati kupovinu lokalno uzgojene hrane koja ima niski ugljični otisak i koja nije prešla nebrojene kilometre kako bi došla do potrošača. Takvi i slični proizvodi, osim što su štetni za okoliš, često nisu niti zdravi zbog prljave metode transporta, raznih pesticida i drugih kemikalija koje se nalaze u njima. U isto vrijeme postoje mali i srednji proizvođači u Hrvatskoj koji svoje proizvode ne mogu plasirati jer ne mogu konkurirati distributivnim lancima velikih kompanija niti cijenama koje postavljaju uvoznici. Uz sajam na ‘’Zelenoj Močvari’’ posjetitelji i posjetiteljice moći će se informirati na predavanjima ili filmom, dok će se djeca, ali i odrasli moći zabaviti i nešto naučiti na jednoj od naših kreativnih radionica. Fokus glavnog programa su film “Gazda” te tribina “Kako ne biti planetožder: tribina o gladi, mesu i industriji”, na kojoj će se tematizirati mnogi problemi moderne prehrane kao što je nezdrava industrijska hrana, visoke emisije proizvodnje hrane, bacanje hrane, ali i predstaviti mnoga pozitivna rješenja, kao što je prehrana s malim ili nikakvim udjelom mesa ili mliječnih proizvoda te recikliranje prehrambenog otpada koji je još jestiv.

Osim promocije potrošnje lokalnih proizvoda, događaj će se baviti i problemima egzotičnog uvezenog voća, o čijoj proizvodnji ovisi veliki broj radnika i malih poljoprivrednika iz siromašnih zemalja trećeg svijeta.

Bit će predstavljena međunarodna kampanja “Make Fruit Fair” (hrv. “Želimo pravednu proizvodnju tropskog voća”) u kojoj sudjeluje i Zelena akcija. Cilj je ove kampanje osvijestiti potrošače u zemljama EU o kršenju ljudskih i radničkih prava proizvođača hrane (prvenstveno voća) u zemljama u razvoju. Egzotično voće se od proizvođača otkupljuje po cijenama koje su toliko niske da ugrožavaju njihovu egzistenciju i mogućnost da prehrane svoju obitelj. Osim toga, pritisak za “efikasnošću”, tj. proizvodnjama što većih količina za krajnje nisku cijenu, rezultira poljoprivrednim praksama koje su vrlo štetne za okoliš i zdravlje (prvenstveno samih proizvođača). Jedan od glavnih krivaca za ovaj cjenovni pritisak jesu veliki trgovački lanci koji predstavljaju najveće otkupljivače te kontroliraju najveći dio maloprodaje ovih proizvoda u EU. Kampanja “Make Fruit Fair” želi izvršiti pritisak na veliko trgovačke lance da osiguraju uvjete otkupa koji će pogodovati poboljšanju radnih i smanjenju šteta za okoliš.

zelena-akcija-1

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)