Zastupnik Možemo!: “Međupredmetni građanski odgoj nije dobro rješenje”

Saborski zastupnik platforme Možemo! i zastupnik u zagrebačkoj Gradskoj skupštini Damir Bakić izjavio je za N1 kako će Grad Zagreb prvo polugodište iskoristiti kako bi pripremio dokumente i nastavnike za nastavu građanskog odgoja, te da će to provesti povjerenstvo, jer je to “posao za tim, a ne za jednu osobu”.

“Naš plan je jednostavan – prvo polugodište iskoristiti za pripremu dokumenata i nastavnika. Izvedbeni kurikulum napravit će se u ovom semestru. Osnovat će se povjerenstvo jer netko mora koordinirati procesom. To je posao za tim, a ne za jednu osobu”, kazao je Bakić.

Rijeka je već uvela građanski odgoj, a pomoć su ponudili i Zagrebu. Bakić kaže da, ako su tuđa iskustva dobra, rado će ih koristiti te dodaje da njihovu pomoć nisu odbili.

“Riječki projekt prepoznat je i izvan naših granica. I neki članovi paltforme Možemo! su čelni ljudi tog projekta u Rijeci. Riječani su nudili svoj program kao paket. Nije se radilo o odbijanju sadržaja. Željeli smo program obogatiti i dati mu lokalni kolorit. Zagreb je u političkom smislu nešto sasvim drukčije. To je finesa. Želimo si dati priliku i sami napisati kurikulum te koristiti pozitivna iskustva iz Rijeke”, rekao je.

Navodi da su svjesni da već treća vlada u nizu tretira građanski odgoj kao vrući krumpir, a komentirao je i izjavu ministra obrazovanja koji kaže da se građanski odgoj u školama već podučava kroz međupredmetne teme.

“Sve te HDZ-ove vlade tretiraju uvođenje građanskog odgoja kao vrući krumpir. Trenutno imamo taj krumpir narezan na kriške koje ne ispunjavaju svoju svrhu”, govori.

Ističe da uvođenje građanskog odgoja kroz međupredmetne teme nije adekvatno rješenje. “Ne zadovoljava ni u opsegu ni u formatu ni u sadržaju. Što se tiče kritika s desnice, ključna razlika je pitanje uključivosti ili isključivosti. Što se nas tiče, sve treba biti na stolu, i u smislu programa i u smislu sadržaja. Problem je što neki s desne strane neke sadržaje ne žele vidjeti u programu, to je sve”, poručio je Bakić.

Bakić je kazao da je važno što se su učenici i učitelji vratili u škole. “Podržavam ono što je rekao ministar Fuchs, da nikakva tehnologija ne može nadomjestiti živu riječ i kontakt, no to je samo pola istine – druga polovica je da nikakva tehnologija i podučavanje ne može nadomjestiti mađusobni kontakt učenika. Socijalni i emocionalni aspekt je nezamjenjiv. Ne možemo precijeniti značaj činjenice da su djeca zajedno”, poručio je Bakić.

Komentiraj