Zašto zimi dolazi do pojačanog gubitka kose?

Gubitak kose dolazi zbog mnogih razloga – od genetske predispozicije do vanjskih faktori poput stresa, hormonske neravnoteže i nedostatka vitamina. Vitamini su ključni za održavanje cjelokupnog zdravlja vašeg tijela, a zdravlje kose nije iznimka.

Vitamin D je posebno važan za zdrav ciklus rasta kose jer svaki folikul dlake sadrži receptor za vitamin D. Nedostatak vitamina D jedan je od najčešćih nedostataka i razloga za gubitak kose kod muškaraca i žena, osobito tijekom zime kada smo manje izloženi suncu. No, stručnjaci za kosu uvjeravaju da dobra prehrana i promjene načina života mogu pomoći u rješavanju problema gubitka kose uzrokovanih nedostatkom vitamina D.

Vjeruje se da samo 30 minuta podnevnog sunčevog svjetla dnevno pomaže u izgradnji našeg imuniteta, jačanju kostiju i održavanju zdrave kose. S obzirom na to da je zima stigla i dnevno svjetlo se smanjilo sve više je onih kojima nedostaje vitamina D. Između listopada i ožujka, ne dobivamo dovoljno vitamina D sunčevom svjetlošću, jer svjetlost ne sadrži dovoljno UVB zraka.

To ne samo da slabi imunološki sistem, već i šteti našoj kosi, pa ona izgleda beživotno i bez sjaja, što dovodi do još većeg gubitka kose. Kad vani nema sunca, ljudi dnevnu dozu vitamina D moraju unijeti kroz hranu ili kroz dodatke prehrani.

“Vitamin D je važan jer se metabolizira u koži keratinocitima. To su stanice kože koje obrađuju keratin, protein u kosi, noktima i koži. Kada tijelo nema dovoljno vitamina D, keratinociti u folikulima dlake imaju problema s regulacijom rasta, a kosa opada”, objasnio je Karl Kristian, osnivač skandinavskog brenda za zdravlje i wellness New Nordic.

Ključ zdrave i pune kose, objasnio je, zdravo je vlasište. Rekao je da jedenje hrane poput masne ribe, crvenog mesa, jaja može pomoći povećati unos vitamina D.

“Zimi zdrava prehrana nije nužno na prvom mjestu dnevnog reda pa je uzimanje dodataka prehrani odlična ideja”, objašnjava. Još jedan savjet je masiranje tjemena svaki put kad perete kosu. To pomaže očistiti masnoću i nakupljene mrtve stanice kože, a pomoći će i stimulirati rast kose.

Gubitak kose nije uvijek uzrokovan nedostatkom vitamina D. To bi se moglo događati i zbog nedostatka vitamina B12 koji se obično nalazi u životinjskim proizvodima ili zbog premalo bjelančevina, zbog čega kosa postaje lomljiva.

Prehrana koja se sastoji od nemasnog mesa, jaja, masne ribe, nemasnog sira, kvinoje, orašastih plodova i tofua može pomoći u rješavanju nedostatka proteina, dok je najbolje potražiti hranu obogaćenu vitaminom B12 i uzimati suplemente, pogotovo ako ste vegetarijanac ili vegan.

Komentiraj