Zašto se hrvatska naiva još nije oporavila od pada u 90-ima

Autor:

MUZEJ GRADA KOPRIVNICE I MARIJA HEGEDUŠIĆ

Izložbom ‘Žene u naivi’ u Galeriji naivne umjetnosti u Hlebinama predstavlja se 19 slikarica i pet kiparica, od autorica iz 60-ih godina do onih koje i danas rade. Kustosica Helena Kušenić istaknula je da danas više nije čudno da se žene bave umjetnošću, dok su se prije susretale s predrasudama jer je na selu emancipacija kaskala

Hlebine. Mjestašce koje je sinonim za hrvatsku naivu, neakademski pravac u slikarstvu, ali i kiparstvu, čiji su najistaknutiji autori do savršenstva izbrusili naivni i dječji stil, a bili su fokusirani na prirodu i teme iz seoskog života, društvenosti i rada. U tom selu nedaleko Koprivnice slikar Krsto Hegedušić počeo je 1930. podučavati seljake Ivana Generalića i Franju Mraza, a kasnije i Ivana Lackovića, tehnici ulja na staklu. To je bio začetak Hlebinske slikarske škole koja se protegnula sve do 80-ih godina prošlog stoljeća kada je dosegnula stvaralački, inventivni i tržišni vrhunac. Trajno je obilježila podravski kraj i o njoj se raširio glas u svijetu. Kao podsjetnik tomu danas se u Hlebinama nalazi Galerija naivnog slikarstva s radovima umjetnika te škole i stalnom zbirkom Ivana Generalića…

Pročitajte više u novom broju Nacionala…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.