Zagreb: Prijatelji i kolege u Teatru Exit održali dirljiv oproštaj od Saše Anočića

Prijatelji i suradnici umrlog redatelja i glumca Saše Anočića okupili su se u nedjelju u Teatru Exit, u kojemu je ostvario svoje najveće kazališne uspjehe, u dirljivom prisjećanju na brojne zajedničke kazališne trenutke po kojima će ostati trajno zapamćen.

Komemoracija u Teatru Exit, zamišljena kao, kako je istaknuto u programskoj video projekciji, “konglomeracija, gomilanje, sljepljivanje, spajanje svega i svačega”, što je bilo i dio Anočićeva autorskog potpisa – okupila je brojne njegove kolege, glumce, redatelje, ravnatelje i suradnike iz niza hrvatskih kazališta.

Rene Medvešek, Nera Stipičević, Tarik Filipović, Enes Vejzović, Janko Rakoš, Anja Đurinović, Roman Šušković-Stipanović, Dajana Čuljak, Dijana Vidušin, Hana Veček, Luka Petrušić, Sanja Vejnović, Franjo Dijak, Amar Bukvić, Mario Mirković, Marina Vujčić, Nina Kleflin, Žarko Radić i Marko Makovičić samo su neki od Anočićevih suradnika i prijatelja koji su u nedjelju nazočili oproštaju u Exitu.

Uz suze i smijeh, te glazbene brojeve u izvedbi ansambla Anočićeve najslavnije predstave “Kauboji”, “konglomeracija” ih je provela kroz neke od njegovih najsmješnijih kazališnih momenata, ispresijecanih pjesmom i šalama, fotografijama iz njegova privatnog i profesionalnog života, te video projekcijama koje su tog cijenjenog kazališnog umjetnika ponovno nakratko oživjele u Exitu.

Svoju tugu zbog preranog odlaska sjajnoga kolege glumca, redatelja i velikog prijatelja, Anočićevoj obitelji, djeci Miji, Izabeli, Rafaelu i Angeli, te supruzi Barbari i bratu Živku, kao i svim njegovim okupljenim prijateljima i suradnicima, u ime Teatra Exit izrazio je ravnatelj toga kazališta Matko Raguž.

“Kad mi je prije 19 godina Saša Anočić predložio suradnju na predstavi ‘Noževi u kokošima’, bio je to početak jednog izuzetnog zajedničkog putovanja koje će značajno obilježiti ne samo Teatar Exit nego i suvremeno hrvatsko kazalište”, rekao je Raguž. “Taj prvi put Saša je zapravo došao kući, na najlogičnije mjesto za svoj rad. Exit i Saša su s vremenom postali dobitna kombinacija. Exit je značio Saši i Saša Exitu beskrajno puno”, dodao je.

Uslijedio je autorski projekt “To samo Bog zna”, kojemu je Saša “bio inicijator, promatrač, hrčak koji provocira i skuplja poticaje života i slaže ih u neki svoj mozaik”, a rezultat je “predstava beskrajno smiješna i beskrajno bolna istodobno, meni jedna od najdražih”, istaknuo je Raguž.

Nekoliko godina kasnije dogodila se predstava “Kauboji”, “gejzir i vulkan talenta i kreativnosti”, kultna predstava koja je osvojila brojne nagrade i priznanja, a koja je “potvrdila Sašu Anočića i Exit na visokom mjestu kazališne izvrsnosti”. U Exitu je Anočić postavio i predstave “Nemirne noge”, “Nas dva i ja”, te posljednju, također nagrađivanu, “GospOUdinNOUbadi”.

“Dragi Sale, rado bih te sada nazvao na taj tvoj nebeski telefon da ti kažem još ponešto što nisam stigao. Rekao bih ti da si jedan od onih zbog kojih se još uvijek dolazi u kazalište, zbog kojih se kazalište još uvijek voli i poštuje. Bila nam je čast i hvala ti za sve ove nezaboravne godine”, poručio je Raguž.

Prisjećajući se lijepih zajedničkih priča, Anočićevi kolege i prijatelji govorili su o njegovim danima u zagrebačkom Gradskom kazalištu Trešnji, čiji je bio dugogodišnji član ansambla te jedno vrijeme i ravnatelj. Dotaknuli su se i njegova pedagoškog rada, prvo na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, a potom i na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku, gdje je posljednjih godina bio umjetnički suradnik.

Posebno je poglavlje “konglomeracije” bilo posvećeno “anočićevštini”, kovanici koja će, kako je rečeno, ostati kao trajni pojam u kreativnom kazališnom vokabularu a koja obilježava sve ono što je on bio, s čime se zauvijek upisao u sjećanje svih onih koji su s njime radili i stvarali, obuhvaćajući jednom riječju Anočićev “neviđeni autorski rukopis kojim je stršao u kazališnom Zagrebu kao slamka s nekog raščupanog šešira”.

Anočić je surađivao s brojnim kazalištima, a osim u predstavama koje je režirao, u Teatru Exit glumio je posljednjih godina i u predstavi “SHAKEspeare na EXit”. Iza sebe je ostavio nedavno započet rad na predstavi “Iz života kukaca” po tekstu braće Čapek u HNK-u Split.

Gotovo dvosatno okupljanje u Exitu koje je ansambl “Kauboja” predvođen Ivanom Starčević pretvorio u koncert, zaključen je pjesmom “We’ll Meet Again” u kojoj se “bendu” na sceni pridružila i Anočićeva obitelj, ispraćena dugotrajnim stajaćim aplauzom svih okupljenih.

Kazališni, filmski i televizijski glumac te kazališni redatelj Saša Anočić umro je iznenada 4. svibnja u 53. godini.

Komentiraj