FOTO: Tugomir Hrabrić

Treća sezona ciklusa Lisinski arioso svoj je vrhunac doživjela gostovanjem jednog od najpoznatijih svjetskih tenora Yusifa Eyvazova i legendarne dramske sopranistice Marije Guleghine.

U pratnji Orkestra Opere HNK-a Ivana pl. Zajca u Rijeci, pod ravnanjem dirigenta Marca Boemija, izvedene su arije opera Tosca, Moć Sudbine, Macbeth i Andrea Chenier, upravo onih čije glavne junake Maria i Yusif hvaljeno utjelovljuju na pozornicama najvećih svjetskih opernih kuća.

Popularan, ali istovremeno veoma ozbiljan i zahtjevan dramski repertoar pravi je izazov za svakog pjevača u interpretacijskom smislu, a publika je u Lisinskom još jednom imala priliku svjedočiti kako se s najemotivnijim djelima nose najveće svjetske operne zvijezde.

Maestro Marco Boemi kroz cijeli je koncert koordinirao međusobne doživljaje velikih opernih djela, što je posebno bilo izraženo u izvedbi arije Vissi d’arte, kada je Guleghina odlučila veći naglasak staviti na emotivnu scensku interpretaciju očaja Tosce, nego na demonstraciju snage vlastitog dramskog vokala.

Najpoznatija arija Cavaradossija iz iste opere, E lucevan le stelle, u izvedbi Yusifa Eyvazova bila je presudni trenutak u kojem je osvojio srce zagrebačke publike.

Drugi je dio koncerta Uvertirom operi Macbeth otvorio Orkestar koji se izvrsno slaže s maestrom Boemijem, velikim ljubiteljem opernih djela. Izuzetno zahtjevna arija Lady Macbeth Nel di della vittoria… Vieni t’affreta”… Or tutti sorgete bila je veliki izazov za zreli glas Marie Guleghine koji je još uvijek dominantan u visinama.

Kako je i počeo, tako je i završio – ljubavnim duetom. No, za razliku od Toscine ljubomore, ljubav Maddalene i Andree Cheniera vjera je u besmrtnost ljubavnog plamena.

Komentiraj