Na jubilarnom desetom Weekend Media Festivalu u Rovinju, objavljeni su rezultati poznatog MediaNetovog istraživanja.

Agencija za mjerenje učinaka komunikacije, MediaNet koja je nedavno proslavila 20 godina poslovanja, po četvrti je put predstavila rezultate istraživanja stavova i mišljenja opće javnosti i struke odnosa s javnošću – Tko je hrvatski omiljeni novinar.

MediaNet je popularnost hrvatskih novinara ispitao među građanima Republike Hrvatske. Istraživanje struke provedeno je u sektoru odnosa s javnošću i korporativnih komunikacija najvećih hrvatskih organizacija te među članovima Hrvatske udruge za odnose s javnošću.

U sklopu istraživanja predstavljeno je i podistraživanje o količini konzumacije medija i o stanju struke odnosa s javnošću. Moderator programa bila je Iva Šulentić, dok je nagradu MediaNet – za omiljenog hrvatskog novinara i ove godine ručno izradila umjetnica Martina Kalčić.

Anketni upitnici, u ovom istraživanju percepcije i mišljenja, imali su otvorena pitanja. Svaki ispitanik imao je priliku navesti tri novinara iz kategorija tisak, radio, televizija i internetski portali.

“Apsolutno svi novinari, kolumnisti, autori, televizijska i radijska lica lokalnih i nacionalnih medija imali su priliku biti navedeni od strane opće i stručne javnosti. Ispitanici su sami izabrali imena novinara koje smatraju najboljima, odnosno najpopularnijima. Tako da se radi o istraživanju stavova i percepcije građana i struke”, izjavila je Darja Kupinić Guščić, direktorica MediaNeta i suvlasnica Newton Media SEE, o metodologiji istraživanja.

Cilj istraživanja bio je pokazati novinarima kako ih doživljavaju obični građani, a kako komunikacijski stručnjaci za odnose s javnošću te popularizirati novinarsku struku. Stav struke MediaNet je dobio online anketom na uzorku od 151 člana HUOJ-a te komunikacijskih stručnjaka, dok se stav građana istraživao telefonskom anketom koja je provedena od 9. do 18.rujna na reprezentativnom uzorku od 1 019 ispitanika, punoljetnih građana Republike Hrvatske.

“Ovo je popularna nagrada koja nema nikakve druge pretenzije osim približiti novinarsku struku običnim građanima i pokazati novinarima kako ih njihova publika doživljava. Mislimo da je to za svakog autora važno”, navela je Darja Kupinić Guščić iz MediaNeta, Newton Media SEE.

Na desetom jubilarnom Weekend Media Festivalu, treći put za redom, duplu pobjedu odnio je Zoran Šprajc – mišljenje je i građana i struke. Ponovljen scenarij gledali smo i za Antu Tomića, za kojega struka misli da je najbolji u kategoriji – tisak, već drugu godinu zaredom. Najveći broj novinara koji se nalaze među prvih 10, prema mišljenju struke dolaze s HRT-a, no bez ijednog naslova.

Darko Markušić prema mišljenju struke najbolji je na internetskim portalima, a Danijel Bilić s Yammata u tijesnoj utrci pobjedio je Mislava Togonala u kategoriji – radio. MediaNet je predstavio i rezultate istraživanja konzumacije medija, koje se u ovoj agenciji koja je član AMEC-a, provodi četiri puta godišnje.

Darja Kupinić Guščić, inače članica Uprave AMEC-a, predstavila je istraživanje o stanju struke odnosa s javnošću koje je zadnji put provedeno 2013. godine. Istraživanje o stanju struke provedeno je među članovima HUOJ-a (68%) i komunikacijskim stručnjacima na ukupnom uzorku od 174 ispitanika. Istraživanje je pokazalo da je većina PR-ovaca u dobi od 30-39 godina (40%) ženskog spola (72%) te da je njih 72% visoke stručne spreme i to magistri struke.

Darja Kupinić Guščić pokazala je i rast broja osoba koja se bave odnosima s javnošću te da PR odjeli čine sve veći timovi. Uz posao odnosa s javnošću, PR-ovci često obavljaju i druge poslove (48%). U pogledu stručnosti, kvalitete i profesionalnosti, veći je broj PR-ovaca koji smatraju da struka stagnira (46.6 %) od onih koji misle da napreduje (37.4 %). Prema istraživanju struke koje je proveo AMEC, 32% smatra da lažne vijesti predstavljaju jedan od najvećih izazova industrije, dok hrvatski PR-ovci ne smatraju to jednim od najvećih problema (8%), već ih više brine izgradnja i održavanje reputacije struke (N=95) te digitalni mediji i društvene mreže (N=73).

Smatra se da će proračuni u PR-u ostati isti (57%), ali ipak je izražen veći optimizam u odnosu na istraživanje 2013. godine.

“Drago mi je da vidim optimizam u industriji. Najperspektivniji sektor za odnose s javnošću prema mišljenju hrvatskih PR-ovaca je turizam i ugostiteljstvo, zdravstvo i IT industrija. Rast ukupnog prihoda često nije praćen rastom sredstava za odnose s javnošću. Vjerujem kako će industrija rasti“, zaključila je Darja Kupinić Guščić.

Nakon istraživanja slijedila je diskusija – ‘PR deset godina kasnije’, u kojemu su sudjelovali priznati PR-ovci.

MediaNet je dio Newton Media Grupe koji potvrdu vodeće grupacije u medijskom monitoringu i analizama, na području srednje i jugoistočne Europe, dobio zlatnim priznanjem AMEC-ove nagrade za najbolje mjerenje učinkovitosti B2B kampanje te brončane nagrade za najbolje korištenje integriranog mjerenja i istraživanja komunikacije. U njenom sastavu, u Newton Media SEE, su hrvatske tvrtke MediaNet i Presscut, MSA Adria, Newton Technologies Adria, Briefing mediji i Briefing analize.

Komentiraj