VOJNI PILOT SELAK: “Grabar-Kitarović besramno laže”

Bivša predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović je umirovljenog vojnog pilota Ivana Selaka prozvala da je nadzirao remont u Ukrajini te kazala da je 175 milijuna kuna otišlo u vjetar. Koja je bila njegova uloga u remontu 2012. godine, zapitan je tijekom gostovanja na N1.

“Moja uloga bila je uloga probnog pilota”, kazao je Ivan Selak, a na potpitanje o prozivci Kolinda Grabar-Kitarović da je nadzirao remont, kazao je:

“Besramno laže. Nadzor remonta vrše tehničke službe Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. Moja zadaća bila je da nakon izvršenog remonta i pregleda naših tehničara, izvršim probne letove. U Ukrajini sam imao 39 probnih letova. Ukupno sam na tim zrakoplovima, ne samo probnima, već i kad su avioni primljeni u upotrebu – a svih 12 je primljeno, svih 12 je dobilo plovidbenu dozvolu, svih 12 je letjelo – na svih 12 ukupno sam napravio 327 letova.”

Nakon remonta, 2015. preuzeto je sedam aviona remontiranih temeljem starih okvira, dok pet preuzetih aviona prethodno nisu bili u vlasništvu Republike Hrvatske.

“Sedam aviona poslano je iz Hrvatske. Imali smo preko 20 aviona, ali mogli smo remontirati samo tih sedam. Čak su Rusi, koje smo pozvali, rekli da kupimo MiG-ove 29 od njih, kako su rekli, nije bilo smisla da produžujemo životni vijek tih sedadam aviona. Međutim, moramo znati da tad nije bilo novca, a bilo je to pitanje opstanka Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. Jedini način, s raspoloživom količinom novca, bio je remont. Moglo se remontirati samo sedam aviona i dokupiti pet.”

Na pitanje da prokomentira tezu Kolinde Grabar-Kitarović da su avioni bili sastavljeni od različitih komponenata, odnosno da su neki natpisi bili “na arapskom, neki na ćirilici”, kazao je:

“To bi trebalo pitati pukovnika Željka Šimića, koji je bio tehnički dio nadzora. Ja mogu dati odgovore iz druge ruke. Kad su on i moji kolege, kojima bezgranično vjerujem jer sam svoj život njima dao u ruke, potpisali i rekli da je avion ispravan, ja sam sjeo i išao na let jer sam im vjerovao. Među nama nikada nije postojalo zrno sumnje je li remont bio dobar ili nije.”

Pojasnio je i zašto su avioni bili sastavljeni od različitih komponenata.

“Imate avion koji u tom trenutku star 40 godina. Kupili smo još pet jer ih nismo imali, bili su stari pet godina. Znate li što znači remont? Znači da se s aviona skidaju svi dijelovi, da se utvrđuje njihovo stanje, da se popravljaju ili remontiraju, da se vraćaju na avion, ispituju na zemlji i isprobaju u zraku. Nažalost, za avion MiG 21 ne postoje novi dijelovi, taj avion se ne proizvodi preko 20 godina. Vi dijelove koji se ne mogu remontirati, a za avione stare 40 godina jednostavno postoje dijelovi koje ne možete remontirati, morate tražiti dijelove po svijetu.”

Komentiraj