Vlasnik Ever Givena kaže da Efipat traži odštetu zbog blokade Sueskog kanala

Autor:

epa09105214 A handout satellite image made available by MAXAR Technologies shows , the Ever Given container ship after it has been moved away from the eastern bank of the canal and tugboats trying to reposition the ship, in the Suez Canal, Egypt, 29 March 2021. The head of the Suez Canal Authority announced on 29 March that the large container ship, which ran aground in the Suez Canal on 23 March, is now free floating after responding to the pulling maneuvers.  EPA/MAXAR TECHNOLOGIES HANDOUT MANDATORY CREDIT: SATELLITE IMAGE 2020 MAXAR TECHNOLOGIES -- the watermark may not be removed/cropped -- HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES

EPA/MAXAR TECHNOLOGIES

Japanski vlasnik ogromnog kontejnerskog broda Ever Givena koji se zaglavio u Sueskom kanalu priopćio je da pregovara s egipatskim vlastima o njihovom zahtjevu za 900 milijuna dolara odštete za šestodnevnu blokadu prometa.

Brod Ever Given, težak 200.000 tona, dijagonalno se zaglavio u uskom kanalu 23. ožujka, tijekom pješčane oluje, blokiravši na šest dana promet na važnom pomorskom putu za globalnu trgovinu.

Pomorska podatkovna kompanija Lloyd’s List priopćila je da je zaglavljeni brod, površine veće od četiri nogometna igrališta, zaustavio promet između Azije i Europe u vrijednosti oko 9,6 milijardi dolara.

Egipat je tijekom blokade gubio i između 12 i 15 milijuna dolara prihoda dnevno, prema navodima uprave kanala.

Ever Given je nakon normalizacije prometa zadržan „jer nije mogao platiti 900 milijuna dolara“ odštete, rekao je šef Sueskog kanala Osama Rabie prema izvješću državnog lista Al-Ahram.

Njegova je sudbina „bit će odlučena u pravnoj areni“, rekla je u srijedu glasnogovornica njegova vlasnika, tvrtke Shoei Kisen Kaisha, podružnice japanske brodograđevne tvrtke Imbari Shipbuilding.

Japanska agencija Jiji Press također je citirala neimenovanog glasnogovornika koji je rekao da su japanska tvrtka i uprava kanala “u pregovorima iznijeli različita mišljenja o odgovarajućem iznosu naknade”. Pregovori se nastavljaju, dodao je glasnogovornik.

Iznos naknade izračunat je na temelju “gubitaka koje je pretrpio zaustavljeni brod, kao i troškova osposobljavanja za plovidbu i održavanja”, rekao je Rabie pozivajući se na presudu koju je donio Ismailijski ekonomski sud u Egiptu.

Zaglavljivanje broda i intenzivni radovi na njegovom vraćanju u plovno stanje izazvali su oštećenja na kanalu, upozorila je uprava.

Brod je u vlasništvu Japana, ali njime upravlja Tajvan a plovi pod zastavom Paname. Trenutno je na sidrištu u kanalu i čeka ishod pregovora. Tehnički upravitelj broda BSM objavio je danas da je Ever Given osposobljen za plovidbu.

Sueski kanal donio je Egiptu prema službenim podacima više od 5,7 milijardi dolara prihoda u fiskalnoj godini 2019/2020.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.