Vlada donijela odluku o nastavku izgradnje Istarskog ipsilona i izgradnji druge cijevi tunela Učka

Autor:

17.09.2020., Zagreb - U Banskim dvorima odrzana je 10. sjednica Vlade RH na kojoj je prva tocka dnevnog reda bila Informacija o aktualnom stanju vezanom za koronavirus u Hrvatskoj. Natasa Tramisak, Oleg Butkovic, Marija Vuckovic, Josip Salapic. 
Photo: Patrik Macek/PIXSELL

Patrik Macek/PIXSELL

Vlada je u četvrtak na sjednici donijela odluku o nastavku izgradnje Istarskog ipsilona i izgradnji druge cijevi tunela Učka.

Kako navode u priopćenju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, navedene izmjene i dopune ugovora s koncesionarom Bina – Istra, d.d. predviđaju realizaciju investicije pod-faze 2B2-1, također, radi otplate kredita koncesionara produžuje se rok koncesije za razdoblje od pet godina (koji završava najkasnije 15. lipnja 2039.) te refinanciranje cijelog projekta Istarskog ipsilona.

Pod-faza 2B2-1 sastoji se od izgradnje drugog kolničkog traka (još jednog traka u svakom smjeru) od čvora Vranja do tunela Učka/Portala Kvarner, dionice duge 8 km na sjeveroistočnoj strani autoceste, koja uključuje izgradnju 5,63 km dugačke druge cijevi tunela Učka s opremom i poprečnim vezama te izgradnju novog odmorišta na kvarnerskoj strani tunela Učka. Procijenjena vrijednost investicije Pod-faze 2B2-1 iznosi cca 1,5 milijardi kuna, a radovi na dionici trebali bi trajati 3 i pol godine. Po završetku koncesije investicija ostaje u vlasništvu Republike Hrvatske, te se očekuje da će ulaganje u pod-Fazu 2B2-1 utjecati na rast BDP-a za 0,5%.

Također, izmjene omogućuju smanjenje financijskog doprinosa Republike Hrvatske, u srednjoročnom financijskom planu za razdoblje 2020.-2022. za gotovo 500 milijuna kuna, pod pretpostavkom da Koncesionar zaključi refinanciranje prije kraja ove godine, što je od iznimnog značaja, uzimajući u obzir trenutne okolnosti i negativan utjecaj pandemije koronavirusa na javne financije.

Ministar Oleg Butković istaknuo je da je ova odluka Vlade iznimno značajna, ne samo s aspekta povećanja sigurnosti prometa na Istarskom ipsilonu, već i kroz značajan impuls ulaganja u gospodarstvo koji predviđa ovaj projekt.

“Donošenjem ove odluke, radovi na realizaciji faze 2B2-1 mogu započeti već 1. prosinca 2020. godine, a završetak radova na punom profilu tunela, zajedno s
odmorištem Kvarner, možemo očekivati do turističke sezone 2024. godine”, rekao je Butković.

Podsjetimo, Europska komisija je početkom kolovoza ove godine dala ‘zeleno svjetlo’ za produljenje koncesijskog ugovora s Bina Istrom te je potvrdila usklađenost prijedloga izmjena i dopuna Ugovora o koncesiji u skladu s pravilima EU o državnim potporama i javnoj nabavi.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.