Hrvatska Vlada u četvrtak je donijela odluku kojom se omogućuje gradnja punog profila autoceste od Pazina do tunela Učka u dužini od 28 kilometara.

Nakon što je 14. lipnja ove godine Europska komisija odobrila Hrvatskoj produljenje ugovora sa koncesionarom Istarskog ipsilona Bina-Istrom, u kojem francuski Bouygues ima najveći udio i time dala zeleno svijetlo za izgradnju punog profila autoceste na dionici Pazin-tunel Učka, stvoren jepreduvjet da se krene u investiciju kojom će se dovršiti izgradnja punog profila na dionici Pazin-tunel Učka.

Istarski ipsilon povezuje Istru s ostatkom Hrvatske i izuzetno je bitan za stanovnike Istre kao glavna prometna veza.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je da će se graditi još jedna traka u svakom smjeru i jedna zaustavna i to od čvora Rogovići do Vranje, dionice duge 28 km na sjeveroistočnoj strani autoceste.

Radovi će pored ostalog uključivati izgradnju 11 vijadukata, 14 podvožnjaka, 3 nadvožnjaka i rušenje 3 postojeća.

Dionica Pazin-tunel Učka iznimno je zahtjevna jer treba izgraditi 31 objekt ukupne duljine 2.510 metara. Radovi na toj dionici trebali bi trajati 3 godine dok bi prva dionica Rogovići-Ivoli, dužine 6 kilometara, trebala biti puštena u promet dvije godine nakon početka radova.

Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture ističu da će oko 95 posto radova izvoditi hrvatske državne i lokalne građevinske kompanije kao podizvođači te da će investicija omogućiti dodatnih tisuću zaposlenih u razdoblju građenja.

Po završetku koncesije investicija u dopunu dionice Pazin-Učka ostaje u hrvatskom vlasništvu, a očekuje se da će ulaganje u fazu 2B1 utjecati na rast BDP-a za 0,5 posto za vrijeme građenja.

“Izgradnjom baze 2B1 odnosno njenim financiranjem od strane koncesionara u iznosu od 1,237 milijuna kuna očekuje se povećanje prihoda državnog proračuna  s osnova poreznih davanja u iznosu od 629 milijuna kuna. Ukupno gledajući procjenjuje se da se s uplatom poreza  od strane koncesionara  Republici Hrvatskoj izgradnja faze 2B1 ima pozitivan financijski učinak od 577,3 milijuna kuna”, rekao je Butković koji očekuje da će potpisivanje ugovora početi kroz 15-ak dana te da će odmah početi radovi.

Vlada je prihvatila i prijedlog zaključka u vezi s aktivnostima u cilju obnove ili izgradnje zamjenskog mosta preko rijeke Dragonje kod Graničnog prijelaza Kaštel Dragonja.

Budući da se taj most nalazi u graničnom području Hrvatske i Slovenije i u zajedničkoj je nadležnosti upravljanja društva Hrvatskih cesta i Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturu , a kako bi se obnova mosta uspješno realizirala, pregovarat će se sa slovenskom stranom s ciljem potpisivanja sporazuma temeljem kojeg bi se regulirala raspodjela obveza između hrvatskog i slovenskog upravitelja mosta.

Prihvaćen je i prijedlog zaključka u vezi s realizacijom projekta rekonstrukcije državne ceste na dionici granični  prijelaz Plovanija – Buje u duljini od 7,8 kilometara.

Komentiraj