Uvedite ribu u svoju prehranu i napokon se naspavajte kao beba

Nedovoljna količina sna negativno utječe na naše mentalno i tjelesno zdravlje, a nesanica je postala ozbiljan globalni zdravstveni problem koji pogađa gotovo trećinu populacije, piše Vitamini.hr.

Nesanica uz to utječe i na naše prehrambene navike, a nedostatak sna povećava rizik od pretilosti, ali i rizik od bolesti srca i dijabetesa. Stoga je najvažnije u svoje prehrambene navike uvesti namirnice poput ribe s velikim udjelom omega-3 masnih kiselina.

Istraživanje koje je provedeno u jednom američkom zatvoru u kojemu je sudjelovalo gotovo 100 zatvorenika dokazalo je da redoviti unos ribe može popraviti kvalitetu sna. Sudionici istraživanja bili su podijeljeni u dvije skupine.

Prva je skupina od rujna do veljače tri puta tjedno ručala atlantski losos, dok je druga, kontrolna skupina dobivala meso. Skupina koja je imala ribu na jelovniku bolje je spavala od ispitanika u kontrolnoj skupini kod kojih je čak došlo do pogoršanja spavanja.

Osim što je bogata omega-3 masnih kiselina, riba sadrži i veliku količinu vitamina D, ali i aminokiselinama triptofan i melatoninu. Niska razina vitamina D povezuje se s lošom koncentracijom i kvalitetom sna, a osobe koje jedu ribu redovito imaju adekvatan status vitamina D i bolji san.

Kada jedemo hranu poput ribe, tijelo triptofan pretvara u serotonin koji je poznat kao hormon sreće. A serotonin je, osim za dobro raspoloženje, zaslužan i za duboki san koji je odgovoran za oporavak tijela.

Triptofan se, osim u seratonin,  može pretvoriti i u melatonin koji se najviše proizbodi navečer i čini nas pospanima, dok se proizvodnja ujutro smanji kako bismo se probudili. Osim što tijelo samo proizvodi melatonin, njega možemo unijeti i konzumacijom hrane, poput ribe.

Komentiraj