U planu je gradnja dvije nezavršene dionice mreže autocesta, nakon toga cijela hrvatska obala je pokrivena

Autor:

13.03.2018., Vrgorac. Ulaz na autocestu A1. Zatvorena dionica ceste Dubrovnik - Ploce. Zbog radova do 15. ozujka zatvorena je dionica Karamatici - cvor Ploce. Photo: Ivo Cagalj/PIXSELL

Ivo Cagalj/PIXSELL

Hrvatska će uskoro krenuti u izgradnju jedinih dviju preostalih nezavršenih dionica mreže autocesta. Nakon njihova završetka, više neće biti dijela hrvatske obale do kojeg se neće moći doći autocestom.

Jedna je dionica autoceste A7 od Križišća do Žute Lokve, kojom će Kvarner i Istra dobiti još bržu vezu s Dalmacijom.

Druga je završna dionica autoceste A1, od Metkovića do Dubrovnika. Ona bi u cijelosti prolazila hrvatskim teritorijem, a bila bi podijeljena na dvije poddionice koje bi se vezivale na Pelješki most.

Za središnji Dnevnik HRT-a javila se novinarka Marina Ninković koja je objasnila kada su rokovi izgradnji tih dionica i kako će se financirati.

“Plan je bio da se mreža hrvatskih autocesta dovrši do 2030. No postoje naznake da bi ona mogla biti dovršena i puno ranije. Naime, u Hrvatskim autocestama pri kraju je dogovor s bankama o velikom refinanciranju dugova u rujnu. Radi se o milijardi i 572 milijuna eura. Dodatno bi se ta tvrtka trebala zadužiti za još 600 milijuna i time osigurati sredstva za dva velika i važna projekta”, pojasnila je Ninković.

Time bi se dovršila gradnja mreže autocesta u Hrvatskoj.

“Jedna dugo očekivana dionica spojit će Rijeku s autocestom A1, riječ je o trasi Križišće – Žuta Lokva. Drugi važan projekt je izgradnja autoceste do Dubrovnika u dva dijela. Prva dionica je od Metkovića do čvora Pelješac. Druga će prolaziti kroz Dubrovačko primorje i završavat će iznad Dubrovnika. Po kilometru to bi mogla biti najskuplja autocesta u Hrvatskoj zbog iznimno zahtjevnog terena”, rekla je Ninković.

Produljenje roka za otplatu dugova

“Podsjetimo, HAC je od 2000. do danas uskratio autoceste i uložio 7,5 milijardi eura, a pola je otplaćeno. Ta tvrtka je danas dužna više od 3 milijardi eura. S bankama je postignut dogovor da se otplata svih dugovoa prolongira s 2030. na 2040. godinu.Varijanta o refinanciranju i novom zaduženju u rujnu nije konačna, ali je vrlo izgledna u Vladi i Ministarstvu financija, o njoj ozbiljno razmišljaju”, objasnila je Ninković.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković nije želio precizirati konkretan datum dovršetka gradnje autocesta.

“Teško je u ovom trenutku reći do kad bi to bilo gotovo. Jer za neke dionice postoje građevinske dozvole, a za neke ne. To vam je uvijek natječaj, žalbeni postupci itd. Vrlo je nezahvalno govoriti o rokovima međutim dogovor je bio da ćemo mi kompletnu autocestovnu mrežu u RH uključujući i jadransko-jonski koridor dovršiti 2030., no ukoliko bi uspjeli s ovim zaduženjem mi bi vrlo brzo raspisali natječaj, napali bi obje dionice i to bi bilo puno prije gotovo od 2030.godine“, rekao je Butković.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.