U Splitu traje rat oko parkinga zbog čega su smijenjeni i članovi Upravnog vijeća. Koncesionar: “Ovo je osveta gradonačelnika Puljka svima koji nisu njegova opcija”

Splitski gradonačelnik Ivica Puljak nedavno je smijenio Upravno vijeće Javne ustanove Športski objekti, s naglaskom da je sporan zakup parkirališta na Gripama.

Članovi smijenjenog Upravnog vijeća su, podsjetimo, Marko Žaja, Ivan Gudelj, Đeni Vuković Stanišić, Jure Kerum i Jure Bučević. Nova gradska vlast tumači da nisu poštovali odluku Gradskog vijeća iz 2016. godine u kojoj stoji da se po isteku važećeg Ugovora, koji ističe krajem 2021. godine, parkiralište na splitskim Gripama mora dati na upravljanje tvrtki Split Parking d.o.o.

Umjesto toga, produžili su koncesiju za narednih pet godina privatnoj tvrtki My Way.

Tvrtka My Way u vlasništvu je Tonćija Omrčena. Tonći Omrčen usko je surađivao i sa Željkom Kerumom i sada za Nacional tvrdi da je ova priča – priča o klasičnoj odmazdi.

 

Parking na splitskim Gripama kojeg je u koncesiju uzela tvrtka T-Point. Photo: T-point

Početak priče iz 2003. godine

Grad Split, da pojasnimo, osnivač je Javne ustanove športski objekti. Grad je spomenutoj Javnoj ustanovi dao na upravljanje i održavanje otvoreni prostor – parking na površini pored sportskog centra Gripe. Javna ustanova prostor je dala u zakup tvrtki My way, u vlasništvu Tonćija Omrčena.

Prvi ugovor s Javnom ustanovom Športski objekti sklopljen je 2003. godine i to temeljem javnog natječaja kojeg je raspisalo Poglavarstvo, počeo je svoju stranu priče koncesionar Tonći Omrčen, vlasnik tvrtke T-point.

“Parking uz sportsku dvoranu na Gripama ima 120 parkirnih mjesta. Ja plaćam najam od 1200 eura mjesečno. Meni je ugovor isticao 31. prosinca ove godine. U zakonskom roku podnio sam novi zahtjev za produženjem ugovora. Tražio sam na sedam, dobio sam na pet godina. Podigli su cijenu za 25 posto i još 80 tisuća kuna dodatnih ulaganja prebacili na mene. To je bilo – uzmi ili ostavi. Ja sam pristao”, iznosi Omrčen.

Zahtjev je, kaže Omrčen, odobrilo Upravno vijeće Javne ustanove u sastavu od devet članova, 27. svibnja ove godine i to jednoglasnom odlukom.

Ugovor produžen dan prije dolaska Puljka

No, kako stvari stoje, upravo su datumi nategnuti dio ove priče. Naime, proces oko posljednjeg ugovora počeo je između dva kruga lokalnih izbora, a sklopljen je dan prije nego što je Ivica Puljak došao u Banovinu.

“Zahtjev za produljenjem sam dostavio zakupodavcu nešto ranije iz jednostavnog razloga što od ožujka prošle godine radimo otežano zbog pandemije. Morali smo znati hoćemo li nastaviti poslovanje. Sve je po zakonu, međutim, problem je što sam bio na Kerumovoj listi. Gradonačelnik je protumačio da nije korektno da se potpiše ugovor bez njegova odobrenja, a ja ću slobodno dodati da je ovdje riječ o odmazdi prema drugim političkim opcijama. Ovo je Puljkova osveta svima koji nisu njegova opcija”, tvrdi Omrčen.

Do sada je, navodi Omrčen, za najam parkinga plaćao stotinjak tisuća kuna godišnje, a sada je to podignuto za 25 posto, uz dodatna ulaganja kao što je asfaltiranje, betoniranje, sadnja i održavanje hortikulture.

“Puljak me već mjesecima proziva u medijima i javno blati, govoreći da sam nanio štetu Gradu u iznosu od sedam milijuna kuna. To je neka njegova nevjerojatna matematika”, iznosi svoju stranu priče Omrčen.

“Puljkova matematika”

“Gospodin gradonačelnik je napravio matematiku u svojoj mašti. On smatra da ja plaćam malo, da sam parking dobio jeftino. Prije toga vam moram razjasniti važan detalj pomoću kojeg on izvodi zaključke. Naime, bivša Jugoplastika, današnji košarkaški klub Split, ima parking od 45 parkirnih mjesta.

Taj parking dali su u najam gradskom poduzeću Split Parking, koji navodno mjesečno plaća 30 tisuća kuna. I sad je gospodin gradonačelnik išao vrlo primitivnom matematikom: Split Parking za 45 mjesta daje navodno 30 tisuća kuna mjesečno, pa je Puljak izračunao da ako je moj parking četiri puta veći, onda ja moram plaćati 120 tisuća kuna mjesečno.

Onda to nakon pet godina iznosi 7,2 milijuna kuna najma. Zato on u zadnje vrijeme stalno ponavlja mantru o štetnom ugovoru kojim je Grad zakinut za sedam milijuna kuna. Možda bi bilo zanimljivo da nam to gradonačelnik pojasni, kako je došao do te brojke”, navodi Omrčen.

Parking KK Split koji je u najmu gradske tvrtke Split Parking. Mjesečni najam iznosi 30 tisuća kuna. Photo: Privatan album


“Parking nije klasično komercijalnog tipa”

Nažalost, nastavlja Omrčen, prihodi nisu onoliki koliko tvrdi gradonačelnik.

“U boljim sezonama promet je bio između 300 i 400 tisuća kuna godišnje. Tu ljeti nema žive duše, jer je parking dislociran. Meni je to dovoljno, podmirujem svoje obaveze, zapošljavam osobe s invaliditetom, nekoliko obitelji živi od ovog parkinga. Ovo parkiralište nije klasično komercijalnog tipa jer imamo obvezu prema sportskim korisnicima.

Imamo besplatne korisnike i one po povlaštenim cijenama. Besplatno dajemo zaposlenicima Javne ustanove športski objekti određeni broj mjesta i Splitskom savezu športova. Zatim, pored mene je Nastavni zavod za javno zdravstvo, oni su mi prvi susjedi, već dvije godine njima dajem određena parkirna mjesta uz vrlo povlaštene uvjete zbog pandemije. To vam je pedesetak automobila besplatno po danu. To može potvrditi i ravnateljica Zavoda. U ovoj covid krizi mnogim sugrađanima sam izlazio u susret.

Nadalje, od prvog dana poslovanja nikada nijednoj osobi s invaliditetom nismo naplatili parkiranje. Nikada, ni kune. Istovremeno, parking košarkaškog kluba Split zjapi poluprazno, a nitko nema pravo na povlašteno ili besplatno parkiranje, pa ni roditelji koji su djecu doveli na trening. Split Parking plaća najam košarkaškom klubu Split navodno u iznosu od 30 tisuća kuna mjesečno. Tu nema poslovne matematike, ali je na toj činjenici gospodin gradonačelnik napravio svoju matematiku”, tvrdi Omrčen.

Sporni aneks ugovora: Kako to raspetljati

Naglašava da na parkiralištu, u njegovoj tvrtki, rade tri stalno zaposlena djelatnika, a po potrebi angažira dodatno osoblje.

“Zapošljavam tri radnika, jedan je osoba s invaliditetom, kod mene radi na poziciji direktora punih 27 godina. Drugi radnik također je osoba s invaliditetom, 15-tak godina je u mojoj firmi.

Mogao sam zbog stupnja njihova invaliditeta tražiti smanjenje mjesečnog najma, ali, nikada mi to nije palo na pamet. Ni u covid krizi nisam koristio svoja prava na smanjenje zakupa, kao ni olakšice koje je država omogućila poduzetnicima. Strašno sam osjetljiv na pitanje osoba s posebnim potrebama, zato nijednoj osobi s invaliditetom nikada nisam naplatio parkiranje, i s druge strane, pružio sam posao takvim ljudima. To je moje uvjerenje i ja tako živim. Sve što sam rekao, lako je provjerljivo”, kaže Omrčen.

Komentirao je sporni aneks ugovora potpisan 2016. godine, kojim parkiralište ne ide na upravljanje gradskoj firmi Split Parking.

“Aneks je potpisan zbog dodatnog reguliranja poslovnih odnosa, a moja firma je time samo dobila nove obveze. Split Parking nije bio opcija za ovo, ni za ostala parkirališta u sastavu Javne ustanove Športski objekti. To se sve lako može provjeriti”, tvrdi Omrčen.

Ovo mu je, kaže, šesto produljenje ugovora.

„Šest puta se mijenjala vlast u gradu Splitu, i  s time stotinjak ljudi u upravnim vijećima. Zar sam ja toliko moćan da ih sve imam na svojoj strani? Kako čujem, gradonačelnika Puljka su njegovi suradnici i savjetnici upozorili da me kleveće bez podloge i da bi bilo pametnije usmjeriti energiju na rješavanje problema u gradu, zbog čega je izabran i što je obećao.

Ovdje se nema za što uhvatiti, međutim, on vrti politički spin, ponavlja da je Grad na gubitku sedam milijuna kuna, samo kako bi pokazao da ispunjava predizborna obećanja“, kaže Omrčen i nastavlja:

„Kod mene je sve po zakonu. Pa, nije 1200 eura mjesečno malo za prostor koji sam ja doveo u funkciju. Ja sam sve to sredio i sad su oni pametni i dekretom bi učinili nevažećim poslovni ugovor koji je sklopljen do 2026. godine“, kaže.

Vlasnik tvrtke T-point Tonći Omrčen. Photo: Privatan album


Izostanak dijaloga

Uslijedio je izostanak dijaloga. Nadao se, kaže koncesionar, da će stupiti u kontakt s novom gradskom upravom.

“Nakon serije napada, očekivao sam susret s gradonačelnikom, da me primi na razgovor, da vidimo u čemu je nesporazum. Međutim, iako se nastoji u javnosti prikazati kao demokratičan čovjek sklon dijalogu, ovdje je pao na ispitu. Kontaktirao me jedan njegov čovjek, ja ga zovem kurir, i pitao me jesam li za sporazumni raskid ugovora. Nakon toga nitko me nije kontaktirao”, kaže Omrčen.

Dodao je da je “kuriru poručio da zaustave klevete, ukoliko ne žele snositi pravne posljedice”.

“Ja imam 56 godina, cijeli život živim časno i pošteno. Bio bih najveća budala da izlazim u javnost, a da imam štetan ugovor na kojem grad gubi milijune. Osobno sam podigao i razvio taj parking”, kaže.

“Ne treba meni ova priča da ocrnim Puljka, međutim, već sam se pomalo umorio. Otkako je zaredala ova serija napada na mene, svako jutro gledam što sada Puljak forsira i gdje će me napasti, u kojim novinama, na kojem gradskom radiju ili portalu. Umorio sam se od ove “, iznio je ‘nove demokracije’, iznosi svoju stranu priče Tonći Omrčen.

Bez odgovora

Poslali smo upit novoj vlasti u Gradu Splitu, međutim, nije stigao odgovor.

Kontaktirali smo gradonačelnika Ivicu Puljka, njegove zamjenike Bojana Ivoševića i Antonija Kuzmanića, te djelatnike zadužene za kontakt s medijima i javnošću. Upitali smo ih o ugovoru kojim je produžena koncesija Tončiju Omrčenu i zašto tvrde da je taj ugovor štetan, spominjući iznos od sedam milijuna kuna koje grad Split gubi.

Zanimalo nas je i sljedeće: Kakvi su poslovni odnosi između KK Split i Split Parkinga? Ako postoji odluka gradske Uprave da sva parkirališta pripadaju gradskom poduzeću Split Parking, zašto je onda Split Parking potkoncesionar, zašto plaća košarkaškom klubu Split zakup od 30 tisuća kuna mjesečno? Iz toga proizlazi da plaćaju nešto što je već njihovo po odluci Grada?

Zanimalo nas je i kako misle riješiti nastalu situaciju. Ni na jedno pitanje nije stigao odgovor, ukoliko ne računamo automatsku poštu gospodina Denisa Krnića koja je javila da trenutno nije u uredu.

Komentiraj