U riječkom Zajcu u subotu baletni diptih ‘Patetična’ i ‘Posvećenje proljeća’

U samo dva dana riječki HNK Ivana pl. Zajca publici je ponudio dvije premijere, a  tri predstave, sve inspirirane poznatim djelima iz svijeta književnosti i glazbe. Unatoč svim problemima i ograničenjima koje je pandemija nametnula izvedbenim umjetnostima i jednomjesečnom zatvaranju Kazališta za publiku, to su trinaesta i četrnaesta premijera ove kazališne sezone, a još nisu posljednje.

U petak je u Zajcu publika gledala dramsku premijeru Laclosovih ‘Opasnih veza’ u režiji Olje Lozice, a u subotu na velikoj pozornici riječkog HNK premijeru će doživjeti baletni diptih: „Patetična“ u koreografiji Douglasa Leeja na glazbu Ludwiga van Beethovena te „Posvećenje proljeća“ u koreografiji Maše Kolar na glazbu Igora Stravinskog.

Douglas Lee britanski je koreograf koji svoje autorstvo gradi na neoklasičnoj plesnoj estetici. Koreografijom „Patetična“ („Pathetique“) prvi put radi s riječkim baletnim ansamblom i predstavlja se riječkoj publici. Inspiraciju crpi iz stroge tradicije i klasičnog pogleda na glazbeni oblik Beethovenove klavirske sonate op. 13 u c-molu, poznatije pod imenom „Patetična“, dok dramaturgiju svog novog baleta gradi na „betovenovskom” motivu prkosa sudbini. Tijekom izvedbi glazbu će izvoditi riječki pijanist Marko Juraj Žerovnik.

 

Fanni Tutek Hajnal

 

„Patetična sonata izvanredno je glazbeno djelo s mnogo različitih boja. Trudio sam se slijediti glazbu što je više moguće i predstaviti partituru na fizički način. Ova glazba varira i u raspoloženjima – od dramatičnosti i melankolije do svjetla i razigranosti“, kaže koreograf Douglas Lee. Kastimografiju potpisuje Petra Pavičić, a oblikovanje svjetla Nuno Salsinha.

Koreografkinja Maša Kolar pak u svom „Posvećenju proljeća“ („Le Sacre du printemps“) slavi život i odaje mu priznanje, stvarajući pozivivan stav i šireći pozitivnu energiju i zadovoljstvo.

 

Fanni Tutek Hajnal

 

„Živući je svijet unikatno i spektakularno čudo. Milijuni vrsta biljaka i životinja blistaju u raznovrsnosti i bogatstvu, vodeći živote koji se povezuju na način da podržavaju i održavaju jedni druge. Ovim projektom u potpunosti se oslanjamo na tu fino uštimanu mašinu koja podupire život. Ne težimo intelektualnom i filozofičnom, već prirodnom i pozitivnom stavu koji nam najviše treba u ovim izazovnim vremenima“, pojašnjava Maša Kolar. Njena je dramaturška i koreografska asistentica Maja Marjančić, scenografkinja i kostimografkinja je Petra Pavičić, a svjetlo potpisuje Nuno Salsinha.

U obje predstave plešu Mao Fujita, Maria del Mar Hernandez, Soyoko Iwata, Marta Kanazir, Ksenija Krutova, Maria Matarranz de las Heras, Laura Orlić, Tea Rušin, Marta Voinea Čavrak, Francesco Pio De Benedictis, Jody Bet, Carlos Huerta Pardo, Michele Pastorini, Tilman Patzak, Nicola Prato, Ali Tabbouch i Svebor Zgurić.

Komentiraj