U registar “Ne zovi” tijekom prvih godinu dana upisano je 29 tisuća korisnika, čime je trgovcima zabranjeno pozivanje u svrhu prodaje neke usluge ili proizvoda, kao i slanje promidžbenih ili prodajnih poruka putem telefona, izvijestili su u srijedu iz Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM).

Registar “Ne zovi”, realiziran početkom prošle godine u suradnji HAKOM-a i Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, besplatni je javni registar telefonskih brojeva onih potrošača koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju putem telefona ili SMS i MMS poruka u svrhu promidžbe i prodaje.

Registar je propisan Zakonom o zaštiti potrošača, a brojeve upisuje pojedini operator na zahtjev samog potrošača u roku od sedam dana od zaprimanja zahtjeva.

HAKOM je nadležan za postupanje operatora u slučajevima spornih zahtjeva za upis/ispis, a u slučaju da trgovci pozivaju brojeve iz registra ili šalju promidžbene poruke isto je potrebno prijaviti nadležnoj tržišnoj inspekciji pri Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta.

Za upis u taj registar vlasnik broja treba ispravno ispuniti propisani obrazac zahtjeva i predati ga svom operatoru poštom ili osobnom dostavom u poslovnici operatora. Operator će potom provjeriti valjanost zahtjeva i temeljem njega, u roku od najviše tjedan dana, upisati broj u registar.

Operator, navodi se u priopćenju HAKOM-a, korisnicima može omogućiti podnošenje zahtjeva i na druge načine, prvenstveno elektronički, ako pritom može identificirati korisnika koji je podnio zahtjev.

Registar “Ne zovi” je javan i prikazuje je li pojedini broj upisan u registar, jesu li za taj broj povučene sve prethodno date privole i vremenska oznaka kada je broj upisan u registar.

U registar se mogu upisati svi potrošači, odnosno fizičke osobe koji su ujedno i korisnici govornih usluga, odnosno SMS i MMS usluga. Upis ili ispis broja može tražiti samo potrošač koji je ugovorio uslugu na pojedinom telefonskom broju, poručuje HAKOM.

Komentiraj