U Muzeju suvremene umjetnosti izložba plakata slavnog američkog dizajnera Miltona Glasera

U četvrtak, 23. rujna, u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu otvara se izložba Miltona Glasera – donacija plakata Muzeju suvremene umjetnosti, Muzeju za umjetnost i obrt i Udruzi bivših učenika ŠPUD-a.

Muzej suvremene umjetnosti prikupio je 41 plakat u razdoblju od 2017. do 2020., donacijama samog Miltona Glasera i međunarodno priznatog grafičkog dizajnera Mirka Ilića. Veliki Glaserov prijatelj Mirko Ilić (kroz Fondaciju AIC) osim donacije MSU, inicijator je i druge velike donacije Glaserovih radova, Muzeju za umjetnost i obrt i Udruzi bivših učenika ŠPUD-a Zagreb – UBU.

Unutar donacije za MUO, uz 39 Glaserovih plakata, nalazi se i skupina našoj publici manje poznatih radova – oko 90 primjera vizualnih identiteta (setovi memoranduma, posjetnica, omotnica i ostalih promotivnih materijala) dizajniranih za pretežito njujorške korporacije, restorane, diskografske kuće i druge tvrtke. Donacija za UBU broji 23 Glaserova plakata koje je kreirao za škole i fakultete, među kojima najbrojnije za School of Visual Arts.

Zajedničkim izložbenim programom Udruga bivših učenika ŠPUD-a Zagreb – UBU, Muzej za umjetnost i obrt te Muzej suvremene umjetnosti obilježit će godišnjicu smrti jednog od najznačajnijih i najutjecajnih svjetskih dizajnera. Radovi Miltona Glasera zagrebačkoj su publici ranije predstavljeni izložbom u Galeriji suvremene umjetnosti 1979. godine (crteži, plakati, omoti ploča i dr.) te izložbom Drawing is Thinking 2015. godine (crteži i ilustracije) u Izložbenom salonu Izidor Kršnjavi.

Kustosice su Kristina Bonjeković Stojković (MSU), Koraljka Vlajo (MUO) i Bernarda Cesar (UBU – ŠPUD), a izložba ostaje otvorena do 24. listopada.

MUO

Iz Glaserovog bogatog opusa, koji broji više od 300 plakata, donirani plakati obuhvaćaju izbor iz njegovog respektabilnog i plodonosnog djelovanja u području vizualnih komunikacija, a producirani su većinom za koncerte, glazbu, festivale, izložbene plakate te je manji dio vezan uz druga marketinška područja. Plakati pokrivaju period od najranijih radova poput legendarnog plakata uz LP Boba Dylana „The Greatest Hits”iz 1966., do onih recentnijih poput plakata „To Dream is Human” iz 2017. g. za njujoršku School of Visual Arts koji nastaju kao komentar i reakcija na tadašnju političku situaciju u SAD-u.

Svojim je prepoznatljivim vizualnim vokabularom, načinom promišljanja dizajna i dizajnerske profesije i njihovih uloga u suvremenom društvu Glaser je uvelike utjecao na američku i međunarodnu dizajnersku scenu te značajno doprinio razvoju i promicanju vizualnih komunikacija uopće.

 

Komentiraj