U Galeriji SC izložba mladog zagrebačkog umjetnika Davora Dmitrovića ‘Gle kako mogu savinuti ruku’

U petak od 20 sati u Galeriji SC održava se otvorenje izložbe ‘Gle kako mogu savinuti ruku’ Davora Dmitrovića. Izložba je otvorena do 3. srpnja, radnim danom od 12:00 do 20:00 te subotom od 10:00 do 13:00.

“Tema voljenja i (ne)mogućnosti voljenja sebe i(li) drugog bića provlači se kao konstanta u povijesti slikarstva. Načini kako se umjetnici nose s tim motivom razlikuju se od epohe do epohe, a danas – kada već cinično smatramo kako smo sve vidjeli i doživjeli u mediju slike – tek nas iznimno autentični slikarski trenutci nečije emotivne i ljubavne patnje mogu uzdrmati iz ravnodušnosti. Davor Dmitrović pripada takvim malobrojnim suvremenim umjetnicima koji pomiču (naše) granice doživljajnoga i vizualnoga iskustva. Motivsko-stilski rasponi koje je mladi slikar iskazao u samo nekoliko godina, od duhovite i senzualne slike svakodnevice na tragu umjetničkog / slikarskog dnevnika sa žanr-prizorima do tzv. ozbiljnih art istraživanja grafičkog medija, upućuju ne samo na razvidan talent nego i na potrebu sustavnijih istraživanja tehnika, tema i umjetničke motivacije”, navodi se u najavi izložbe.

Tema emotivnih amplituda nije nova u radovima ovog mladog umjetnika. Njegov duhoviti ciklus grafika „Olimpenijada“ (2019.), u kojima se metaforički i simbolički koristi temom sporta kako bi pomalo frojdovski – ali autentično arhetipski – prikazao seksualnu napetost i međuovisnost između ženskog i muškog elementa – muškarac koji daje i žena koja prima / ili izbjegava i preskače mušku energiju – jedan je od najboljih ciklusa te vrste u cijeloj suvremenoj hrvatskoj umjetnosti, što Dmitrovića pozicionira kao dostojnog nastavljača linije Ivana Lesiaka.

Umjetnik je tada istaknuo kako je za njega od iznimne važnosti konkretno mjesto sastanka dvaju različitih fenomena: „Simbioza suprotnosti u klimaksu i naponu snaga kod ‘Olimpenijade’. Išao bih tako daleko da kažem – dva različita bića.“

“Davor Dmitrović inzistira na romantičarskoj bliskosti dvoje ljudi koja u današnjemu otuđenom svijetu postaje iznova aktualnom, no taj neoromantičarski element iskazivat će na slikama kroz simboličko-ekspresionističku matricu. U pojedinim slikama novog ciklusa bavi se temom uspostavljanja danas već zagubljenoga muškog identiteta, one arhetipske muške linije, koju suvremeno društvo nivelira prema brisanju granica identiteta između spolova. Jednako tako, u simboličkom savijanju ruke umjetnik se pita koliko se još možemo savinuti u davanju kroz jedan odnos – i ići u toj bolnoj torziji davanja do maksimuma, protiv sebe – preko granice mazohizma”, piše Iva Körbler u predgovoru izložbe.

Davor Dmitrović (1989.) mladi je umjetnik iz Zagreba. Magistrirao je 2019. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu uz posebnu pohvalu Akademskog vijeća, na odsjeku Grafika, u klasi prof. Josipa Baćea. Iste godine upisuje doktorski studij na China Art Academy, u Hangzhou, Kina. Dmitrović iza sebe ima solidan niz nagrada, grupnih i samostalnih izložbi.

Motivsko – stilski rasponi koje do sada pokazuju njegovi radovi sežu od duhovite i senzualne slike svakodnevnice do tzv. ozbiljnih art istraživanja grafičkog i slikarskog medija. U svojim radovima Dmitrović polazi od vlastitih slutnji, strepnji, nadanja te zapažanja suprostavljenih pojava. Njegov vizualni jezik obuhvaća apstraktno, odnosno monokromno slikarstvo te jasne figurativne crteže i slike s naglaskom na narativ u kojima istražuje slikarski medij.

Komentiraj