Turistička sezona: “Dosad je nautički turizam ostvario dobre rezultate, charteri su iznajmljeni, nema slobodnog plovila”

U ovogodišnjoj turističkoj sezoni nautički turizam može se pohvaliti dobrim rezultatima, javlja u ponedjeljak HRT.

Zbog pandemije mnogi odmor provode u krugu obitelji i prijatelja, pa je time ljetovanje na plovilima još poželjnije.

I ove se godine pokazalo da je nautika adut našega turizma te da je sve važniji za domaću ekonomiju.

“Hrvatska u charteru ima oko 4.500 plovila i po tome smo najveća charter sila u svijetu, a slobodnog plovila trenutno nema”, izvijestila je u središnjem Dnevniku HRT-a Klara Dujmović.

Djelatnici u charteru kažu da je njihova najbolja godina bila 2018., a ne 2019., rekao je predsjednik udruženja marina pri HGK Sean Lisjak.

“U prvih sedam mjeseci bilježimo mali pad u odnosu na 2018., blagi rast u odnosu na 2019. U kumulativnom iznosu kada usporedimo s 2019. to je pad od 20 posto. Mislim da svi možemo biti zadovoljni, Informacije su takve da su plovila bukirana do kraja 9. mjeseca, a vjerojatno i početak jeseni, dio listopada će biti interesa. Ali ne samo charter. Mega jahte su također u porastu. Ostvaren je rast od 5 posto u odnosu na prošlu godinu, a porast bi do kraja godine prema procjenama mogao biti 10 posto”, ističe.

Britanci će na jug

Kaže da ih veseli da su charter molovi prazni i da su plovila na moru, a individualni vlasnici i njihovi vezovi su puni, kao i parkinzi.

“Srednji i sjeverni Jadran “rade bolje” zbog auto dostupnosti, srednja Dalmacija i jug malo zaostaju. No dolaskom britanskih gostiju, a koji su jedni od najboljih klijenata, mislimo da će stvari i tamo ići još na bolje”, dodaje Lisjak.

Koliko je na dobre rezultate Hrvatske utjecala situacija s Grčkom, Turskom i primjerice Azurnom obalom, gdje nažalost, su se događale stvari zbog kojih su mnogi turisti zaobilazili navedene destinacije?

“Kolege u Grčkoj imaju strahovite probleme s tim požarima, želim da se izvuku iz toga, to je sve skupa “naša sreća u nesreći”. No nije to jedini razlog za uspjeh Hrvatske, naši klijenti prepoznali su nas kao kvalitetu, jednu konstantu u Europi, koja može pružiti jednu oazu mira u ovim turbulentnim i ludim vremenima”, zaključuje Lisjak.

Komentiraj