Opera Hrvatskog narodnog kazališta Split u suradnji s Hrvatskim narodnim kazalištem u Osijeku premijerno će u subotu 10. studenog, izvesti operu “Trubadur” Giuseppea Verdija, a jedno od najpopularnijih i najuzvođenijih djela opernog repertoara, koje zauzima ključno mjesto u Verdijevoj romantičnoj trilogiji, na sceni splitskog teatra dolazi pod glazbenim vodstvom maestra Harija Zlodre i u režiji Roberta Boškovića.

Kao protagonisti nastupit će talijanska sopranistica Daniela Schillaci u ulozi Leonore, mezzosopranistica Terezija Kusanović, operna prvakinja splitskog HNK bit će Azucena, ulogu Manrica tumačit će bugarski tenor zavidne međunarodne karijere Ivan Momirov, a Grof Luna bit će bariton Jure Počkaj, jedan od najboljih slovenskih opernih pjevača mlađe generacije te nacionalni operni prvak bas Ivica Čikeš u ulozi Ferranda, izvijestili su iz splitskog HNK.

Romantična ljubav, ljubomora, žudnja za osvetom glavni su pokretački elementi “Trubadura”. Grof od Lune i pobunjenik Manrico, tajanstveni trubadur, suparnici su, takmaci u pridobivanju naklonosti plemkinje Leonore. Nad njihovim odnosima aveti su prošlosti i vječna želja Manricove majke Ciganke Azucene da osveti majku koja je, nepravedno optužena da je skrivila smrt Luninog mlađeg brata, spaljena na lomači.

Praizvedena u rimskom Teatro Apollo u siječnju 1853. opera je odmah zadobila iznimnu popularnost. Samo u prve tri godine svog scenskog života Trubadur je doživio 229 postavljanja u kazalištima širom svijeta. Primjerice, u tom je razdoblju samo u Napulju postavljan 11 puta u šest kazališta, s ukupno 190 izvedbi. Status jednog od najizvođenijih opernih naslova “Trubadur” je zadržao do današnjih dana.

U Splitu je “Trubadur” posljednji put postavljan 2007. na Splitskom ljetu, a na pozornici HNK Split posljednji put premijerno je izveden 1994. Predstojeću premijeru splitsko nacionalno kazalište ostvaruje u suradnji s HNK u Osijeku na način da će, sukladno ugovoru između dva kazališta, biti korišteni kostimi i scena iz prethodne osječke produkcije. Redatelj Robert Bošković najavljuje klasičnu opernu režiju s jakim i dobro razrađenim dramskim scenama. U prevladavajuće mračnoj atmosferi opere prepune smrti redatelj, po vlastitim riječima, dramaturški naglašava povezanost Azucene s mrtvom majkom koju kao duha dovodi na zemlju, a ta je priča na sceni prikazana korištenjem mappinga i holograma što doprinosi vizualnoj spektakularnosti produkcije.

Autorski tim, osim dirigenta Harija Zlodre i redatelja Roberta Boškovića čine scenografkinja Vesna Režić, kostimografkinja Duška Nešić Dražić, koreograf Igor Kirov, zborovođa Frane Kuss, oblikovatelj svjetla Srđan Barbarić, koreograf za borbe i mačevanje Alen Čelić, 3d mapping, holograme i projekcije potpisuje Matej Bodrušić, suradnica redatelja je Jelena Bosančić, a asistent dirigenta je Jure Bučević.

Komentiraj