‘Trap je žanr koji je jednako klupski koliko i koncertni, a koliko je fancy toliko je i punk’

Yung Bude, poznato ime zagrebačke trap scene, objašnjava kako je taj glazbeni pravac postao popularan u hrvatskoj metropoli te najavljuje ‘Lil Drito’, veliki trap-koncert u Tvornici kulture 30. rujna

U Tvornici kulture će se 30. rujna održati koncert trap glazbe “Lil Drito”. To je svojevrsna platforma za isticanje novih imena na glazbenoj sceni s naglaskom na trap/rnb zvukove koja je iznikla iz slične manifestacije Drito iz Tvornice koji se u travnju ove godine održao u Boćarskom domu pred više od 3000 posjetitelja. Među najavljenim izvođačima je poznato ime zagrebačke trap scene Yung Bude.

Nova generacija, koju vole nazivati i generacija Z, kao i sve ostale generacije prije, ima svoju glazbu, svoje glazbene idole, svoju vrstu zabave i svoje omiljene pjesme. Današnja generacija uživa u trap glazbi do te mjere da je svaki dosadašnji godišnji pregled hrvatske i regionalne trap scene u koncertnom obliku pod nazivom Drito iz Tvornice bio rasprodan. I to mjesecima unaprijed unatoč činjenici što se pjesme tih izvođača vrlo rijetko ne mogu čuti u eteru hrvatskih radijskih stanica, koje nova generacija i ne sluša jer se rodila i odrasla uz internet koristeći ga da sluša što hoće, koga hoće i kada god to poželi. Ove godine će tako na koncertu Lil Drito nastupiti Dino Blunt, Yung Bude, Massimo Savage, Ba$ha, Zicer Inc., Noti limun, Ružno pače, Mrzimteluka, Miach, Vedran Istina, Peki, Shtosmo, $BL, Baks i Trepaj il’ krepaj.

Pitali smo Jakova Budića kojega mnogi poznaju po nadimku Yung Bude i člana grupe BUNTAI, iza kojih su EP ‘’Undead’’ i mixtape ’’10.000’’ te tri albuma ‘’N O S T A L G I A’’, ‘’Godina zmije’’ i ‘’G E N E Z A’’, koji će u Tvornici kulture predstaviti novi album ‘’MLAD i LUD’’ objavljen ovih dana, koliko je važno održavanje festivala Drito iz Tvornice i novog festivala Lil Drito za promociju glazbe koju stvara. „Drito je jedina platforma koja regionalnim artistima u ovom žanru pruža promociju i priliku za nastupe na ovakvoj razini. Kad sam prošle godine pričao s mladim izvođačem Baksom, koji se također nalazi na ovogodišnjem lineupu, rekao sam mu da nemam pojma kako bi izvođači njihove generacije organizirali nastupe i prezentirali svoj rad većoj masi jer je 2015. i 2016. godine trap bio nešto novo i zanimljivo, a klinci koji su krenuli s radom prije lockdowna 2020. su skroz izgubili oblik života u kojem je trap kao žanr zaživio. Dvije godine nakon toga došlo je do ideje da se upravo takvim izvođačima da prilika i možda jednog dana postanu i headlineri ovakvih nastupa“, rekao je za Zagreb News.

Yung Bude sa svojom grupom BUNTAI bio je među pionirima trapa u Hrvatskoj pa smo ga pitali da nam kaže o kakvoj je glazbi riječ, što je karakterizira i zbog čega je trap postao soundtrack njegove generacije. „Trap je podžanr hip hopa koji se dvijetisućedesetih krenuo razvijati na jugu Amerike. Zapravo je samo nastavak dirty south hip hopa s modernijom produkcijom. Karakteriziraju ga zvukovi Roland 808 drum-mašina, brzi high hatovi i drugačiji raspored snareova, a u načinu repa su popularni triplet flowovi. Grupa Kiša metaka 2013. je prvi trap projekt koji sam čuo, ali bi se i stvar ‘Suze od dima’ Sinesteta iz 2009. mogla nazvati trap trakom. Trap je u Zagrebu ušao na velika vrata 2014. kada su Triestri – High5 i KUKU$ krenuli rasprodavati koncerte i svaki srednjoškolac u Zagrebu je znao za njih. Taj je žanr i klupski i koncertni, a također koliko je fancy, toliko je i punk. U zadnji deset godina se u trapu stvorilo jako puno podžanrova i dosta je utjecao i na današnju pop glazbu.“

Kao pripadnika generacije Z pitali smo ga i kako objašnjava činjenicu da prethodne generacije i stariji ljubitelji glazbe gotovo ne priznaju trap, ne slušaju ga, ne razumiju i ne pokušavaju ga shvatiti. „Kao što je Andre 3000 iz OutKasta rekao kad su ga pitali zašto više ne repa – ‘Da bi snimao hip hop, prvo moraš biti hip’, što bi značilo da moraš biti u skladu s novim trendovima i slengovima. Dosta starijih to nije, pa ga zato i ne razumiju i ignoriraju. S druge strane trap glazba zna biti jako vulgarna, a neki ljudi to prerastu i ne sviđa im se. Ako je pitanje usmjereno da nas starije rap generacije ignoriraju i ne prihvaćaju, s tim se baš i ne bih složio jer npr. Bizzo i Baby Dooks iz Bolesne braće svaki put komentiraju i daju riječi hvale za to što mi danas radimo. Drugi je problem onih malo starijih od nas koji i dalje snimaju oldschool hip hop koji nažalost nema koncertnu publiku i onda se ljute na nas koji imamo fan bazu koja konzumira našu glazbu. Što se tiče glazbenih nagrada i kritika, njima očito treba još par godina da shvate što je digitalna distribucija jer je nedopustivo da nagradu za najbolji hip hop album dobije netko s manje od 150 mjesečnih slušatelja na Spotifyu.“

Publika koja voli i sluša trap i dolazi na koncerte ne mari baš za podatak odakle je koji izvođač, iako je Yung Bude naglasio da se ipak preferiraju lokalni izvođači jer su slengovi bliži njihovoj svakodnevici. Dobar trap je dobar trap bez obzira na to odakle je izvođač koji ga izvodi pa su i neki od najpopularnijih trap zvijezda danas izvođači iz Slovenije i Srbije. Lil Drito će 30. rujna u Tvornici kulture razveseliti brojne posjetitelje koji su odavno kupili ulaznice za ovaj trap spektakl i koji će saznati koga će sve moći vidjeti na novom izdanju Drito iz Tvornice 2023. koji se već sprema.

Komentiraj