TORJANAC: “Bandićeva odluka je najveći udar na kulturu koji je ikad itko učino”

Nestranački zastupnik u zagrebačkoj Gradskoj skupštini Marko Torjanac u nedjelju je za N1 iznio problematiku popuštanja mjera u kulturi i otkrio kako je ova kriza dovela do najvećeeg udara na kulturu u povijesti.

Rekao je da su koronakriza i potres na vidjelo iznijeli neorganizranost i nekompetentnost u gradskoj upravi, kao i “prirodu Bandićeve vladavine”.

“Gradska blagajna je prazna, a s takvim prirezom bi grad morao izdržati krizu bar godinu dana da građani to ne osjete. Bandić koristi krizu kao alibi za gradsku blagajnu koja je ispražnjena pogodavanjima i lošim upravljanjem gradom”, istaknuo je Torjanac i izrazio sumnju da će se uopće donijeti Zakon o obnovi grada.

Pojasnio je da je Gradska skupština, nakon što se pojavila pandemija i nakon što je postalo jasno da će kultura, posebno izvedbene umjetnosti biti teško pogođene, izglasala točku da se isplate zaostaci sredstava iz 2019. kao i sredstva za 2020. dodijeljena na javnom natječaju za programe u kulturi. Predložili su i da se nezavisnim subjektima u kulturi pokriju troškovi prostora do početka listopada jer trenutno ne mogu zarađivati.

Kazao je da je točka prošla jer su glasali i oporba i HDZ. Ipak, napominje, Bandić sad želi povući tu točku iako ništa nije ostvareno osim sredstava iz 2019..

Kaže i kako program u kulturi ove godine ne postoji u Zagrebu. “To je intencija Bandića, uveo je privremenu zabranu isplate do 25. svibnja, a dok to traje, kani donijeti zaključak koji će onemogućiti kulturi da dobije sredstva za programe. To je najveći udar na kulturu koji je ikad itko učinio, nikad u povijesti se nije dogodilo da kultura u Zagrebu nije dobila sredstva, pogotovo jer je riječ o 0,5% gradskog proračuna”, rekao je.

Ministarstvo je, za razliku od Grada Zagreba, počelo donositi mjere za umjetnike, rekao je, uvažili su prenamjene sredstava i produljili rok realizacije programa, najavili su nove natječaje. Ipak, misli da je odnos prema slobodnim umjetnicima poražavajuć.

Komentiraj