TikTok postao sponzor festivala u Cannesu pa izazvao skandal

Autor:

epa09958443 (L-R) Banks Repeta, James Gray, Jaylin Webb, Jeremy Strong, and Anne Hathaway arrive for the screening of 'Armageddon Time' during the 75th annual Cannes Film Festival, in Cannes, France, 19 May 2022. The movie is presented in the Official Competition of the festival which runs from 17 to 28 May.  EPA/SEBASTIEN NOGIER

EPA/SEBASTIEN NOGIER

Kada je Cannes Film Festival prihvatio da im ove godine jedan od elitnih sponzora postane platforma TikTok, to se smatralo pokušajem da se filmašima objasni da se ne radi samo o platformi za tinejdžere te da se putem TikToka pokuša proširiti popularnost samog festivala. Korisnici TikToka dobili ove godine su priliku pratiti uživo, preko ove platforme, najvažnije događaje iz Cannesa a povrh svega organiziran je i izbor nazvan #TikTokShortFilm. Naime, brojni filmaši, i oni iskusni i oni neiskusni, mogli su se uključiti u natjecanje sa svojim kratkim filmovima u trajanju od 30 sekundi do tri minute. Pobjednik osvaja 10 tisuća eura, a nagrađeni za najbolji scenarij i montažu po pet tisuća eura. Određen je i žiri na čijem je čelu ove godine bio ugledni kambodžanski redatelj, 58-godišnji Rithy Panh, autor fenomenalnog dokumentarca „Slika koja nedostaje“ koji je bio nominiran za Oscara. Međutim, u četvrtak, dan prije dodjele TikTok nagrade za najbolji kratki film, u Cannesu pukla je bruka jer je Rithy Panh podnio ostavku na članstvo i predsjednikovanje žirijem. Razlog – pritisci iz europskog odjela TikToka čiji su predstavnici nametali žiriju tko treba osvojiti nagrade.

Rithy Panh je za francuski list L’Obs rekao da je je cijelo vrijeme postojalo neslaganje oko neovisnosti žirija pri donošenju odluka. „Problem je u tome što je TikTok kompanija fokusirana na marketing i ne razumije filmske autore i njihovu neovisnost“, rekao je Panh dodajući kako su predstavnici TikToka neprestano davali sugestije o tome tko bi trebao osvojiti nagrade, predlažući za osvajače poznate autore iz velikih produkcija čiji radovi se nisu bavili političkim temama. Panh kaže kako je on smatrao kako treba nagraditi malog autora koji je sa svojim prijateljima snimio film prepun poetike sa divnom porukom, a ne autora iza kojeg je stajao velik profesionalni tim, profesionalni snimatelj i 20 statista. „Nije mi preostalo ništa drugo nego da podnesem ostavku. Filmsko natjecanje sa žirijem mora biti usklađeno sa potpunom neovisnošću. Na žalost, toga nije bilo u našem slučaju“, zaključio je Panh.

Na kraju nije izabran jedan najbolji TikTok kratki film već dva i to Mabuta Motoki za „Is it Okay to Chop Down Trees?“ i Matej Rimanić za „Love in Plane Sight“ Nagradu za najbolju montažu osvojio je Tim Hamilton a za najbolji scenarij Claudia Cochet.

U četvrtak navečer u Cannesu je u natjecanju za Zlatnu palmu prikazan i prvi američki film, onaj „Armageddon Time“ redatelja Jamesa Graya. Gray je miljenik Cannesa, ovo mu je peti film koji se prikazuje na festivalu, te je i ovog puta oduševio publiku s osobnom pričom iz osamdesetih godina prošlog stoljeća kada je, kao klinac, odrastao u New Yorku  uz majku i djeda, oboje Židovi. U tom filmu majku glumi Anne Hathaway, koji je došla u Cannes, dok djeda glumi Anthony Hopkins, koji ipak nije došao na festival. Gray je priznao kako je film dovršio pet dana prije festivala.

Na konferenciji za novinare održanoj u petak Anne Hathaway prepuna je emocija govorila o svojoj svekrvi koja je nedavno preminula. „Njena baština duboko je utjecala je na moj život na čemu sam joj iskreno zahvalna, ruka majke Židovke vodit će me i dalje u životu“, izjavila je Anne Hathaway. S druge strane, redatelj James Gray bavio se na konferenciji za novinare drugim temama, kao što je stanje u filmskoj industriji i Hollywodu te činjenici da se sve nastoji pretvoriti u franšizu. „Svrha svega treba biti inspiriranje kreativnosti. Umjesto toga kažemo ‘to je dobra franšiza’. Znali smo, na spomen franšize, pomisliti na McDonald’s i Burger King. Sada pomislimo na film. Zašto ne pričamo više o tome? Gdje je kritika samog kapitalizma koja je dovela do sustava goleme nejednakosti? Dakle, u problemima smo i na umjetnicima je da pokažu što nije u redu“.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.