Tegljači još uvijek nastoje odvući nasukani brod u Sueskom kanalu, pomorski promet stoji

Autor:

epa09092803 A handout photo made available by Media for the Suez Canal Head Office shows Egypt's Suez Canal blocked by a large container ship in Cairo, Egypt, 24 March 2021. A large container ship registered in Panama ran aground in the Suez Canal on 23 March, blocking passage of other ships and causing a traffic jam for cargo vessels.  EPA/Media Suez Canal Head Office / H  HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES

EPA/Media Suez Canal Head Office

Napori da se ukloni 400-metarski kontejnerski brod koji je zapriječio promet duž Sueskog kanala nastavljaju se tijekom plime u četvrtak, s pet tegljača koji pokušavaju odvući brod u dublje vode.

Brod Ever Given nasukao se dijagonalno na obje obale kanala u utorak ujutro nakon što je izgubio sposobnost upravljanja zbog jakog vjetra i olujne prašine, navodi se u priopćenju Sueskog kanala (SCA).

Sada blokira promet u oba smjera kroz jedan od najprometnijih svjetskih kanala za otpremu robe, ulja, žitarica i drugih proizvoda koji povezuju Aziju i Europu.

Tvrtka za pomorske usluge GAC tijekom noći je objavila poruku klijentima u kojoj se kaže da se napori za oslobađanje broda pomoću tegljača nastavljaju, ali da vjetar i veličina plovila “ometaju operaciju”.

Direktor tvrtke Boskalis koja sudjeluje u oslobađanju broda Peter Berdowski kazao je kako je prerano reći koliko će dugo posao trajati.

“Ne možemo isključiti da će trebati nekoliko tjedana”, rekao je Berdowski.

“On je poput ogromnog nasukanog kita. Njegova enormna težina leži na pijesku. Morat ćemo možda kombinirati tegljače, uklanjanje pijeska i smanjivanje težine samog broda uklanjanjem kontejnera, nafte i vode s broda”.

Softver za praćenje brodova prikazuje pet tegljača koji okružuju Ever Given i još tri prema njemu. Brodski GPS signal pokazuje samo manje promjene u položaju tijekom zadnja 24 sata.

Nekoliko desetaka brodova, uključujući ostale velike brodove-kontejnere, tankere koji prevoze naftu i plin i brodove za rasuti teret koji prevoze žito nalaze se na oba kraja kanala u jednom od najgorih pomorskih zastoja koji nije viđen godinama.

Sueskim kanalom dugim 163 kilometara svakodnevno prolazi otprilike 30 posto svjetskog prometa kontejnerskih brodova i oko 12 posto ukupne svjetske globalne trgovine sve robe.

Brodarski stručnjaci rekli su da će, ne bude li se blokada mogla riješiti za 24-48 sati, neke brodarske tvrtke biti prisiljene preusmjeriti svoje brodove oko južnog vrha Afrike, što bi produljilo put za oko tjedan dana.

Podsjetimo, golemi kontejnerski brod blokirao je Sueski kanal nakon što se nasukao pošto ga je zahvatio nalet vjetra, objavila je u srijedu pomorska kompanija koja njime upravlja, a promet se zaustavio na jednoj od najprometnijih trgovinskim ruta na svijetu.

Tajvanski brod MV Ever Given dugačak je 400 metara a širok 59 metara. Po stranici koja prati kretanje brodova Vessel Finder, brod je bio na putu za Rotterdam.

Cijene nafte porasle su u srijedu na međunarodnim tržištima iznad 62 dolara zbog zabrinutosti za opskrbu nakon nasukavanja broda u Sueskom kanalu, koja je nadjačala strahovanja od sporog oporavka europske potražnje. Na londonskom je tržištu cijena barela porasla 1,48 dolara u odnosu na prethodno zatvaranje, na 62,27 dolara. Na američkom se tržištu barelom trgovalo po 1,32 dolara višoj cijeni, od 59,08 dolara.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.