Švicarska otvara najduži željeznički tunel na svijetu

Autor:

epa05338917 A train passes in front of the northern entrance of the Gotthard Base Tunnel on the eve of its inauguration, in Erstfeld, Canton of Uri, Switzerland, 31 May 2016. The Gotthard Base Tunnel, the world's longest railway tunnel, consists of two 57-kilometres-long single-track tunnels. The opening of the tunnel takes place on 01 June.  EPA/LAURENT GILLIERON

– Švicarska u srijedu svečano otvara 57 kilometara dugačak željeznički tunel Gotthard, najduži na svijetu, koji će omogućiti bolju protočnost i povećati promet između sjevera i juga Europe.

Njemačka kancelarka Angela Merkel, francuski predsjednik Francois Hollande i talijanski premijer Matteo Renzi prisustvovat će svečanom otvaranju i krenuti tunelom u vlaku koji će ih odvesti iz Erstfelda, na sjevernom ulazu u tunel, do Bodija, južnih vrata smještenih u Tecinu, švicarskom kantonu gdje je talijanski službeni jezik.

Novi tunel koji se gradio 17 godina, i koji će zapravo krenuti u promet u prosincu, predstavlja ključan dio nove željezničke linije kroz Alpe koja bi trebala preustrojiti prometnu kartu između sjevera i juga Europe.

Linija bi trebala potaknuti korištenje željeznice i rasteretiti ceste, za prijevoz robe, u koridoru Rajna-Alpe koji se proteže od Rotterdama, na obali Sjevernog mora, do Genove na Sredozemnom moru.

Novi tunel nazvan je “bazni” kako bi se razlikovao od “visinskog” tunela, izgrađenog u 19. stoljeću između 1872. i 1881. i dužine od petnaestak kilometara koji je iskopan u visini masiva Saint Gotthard.

Projekt je stajao 10,9 milijardi eura. Svakodnevno će tunelom moći proći 260 teretnih vlakova brzinom od 100 kilometara na sat te 65 putničkih vlakova koji će moći voziti do 200 km/h.

Trebalo je ukloniti 28,2 milijuna tona izvađenog kamenja. Među tehničkim izazovima trebalo je riješiti problem temperature koja je mogla doseći 45 stupnjeva Celzija, namećući instaliranje snažne ventilacije kako bi se zajamčili prihvatljivi uvjeti na gradilištu.

Projekt će omogućiti protočnost robnog prometa s očekivanim porastom volumena tereta za 20 posto do 2020. na osi Rotterdam/Genova.

Po švicarskoj federalnoj željeznici, dnevni broj putnika trebao bi porasti sa sadašnjih 9000 na 15.000 godine 2020. istodobno skraćujući vrijeme puta između Zuericha i Lugana s 2 sata i 41 minutu na samo dva sata.

Tunel Gotthard, gigantski infrastrukturni projekt, proteže se duljinom od 57,1 kilometra i predstavlja najdulji željeznički tunel na svijetu, ispred japanskog tunela Seikan dugog 53,9 kilometara. Na trećem mjestu po duljini je tunel ispod La Manchea između Velike Britanije i Francuske dug 50,5 kilometara.

Taj bi rekord u budućnosti mogao biti srušen u Kini, koja planira probiti tunel dužine 123 kilometara pod Bohajskim morem.

OZNAKE:

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)