Nisu jasne pravne posljedice mogućeg sudara romobilista i pješaka, jer se i jedan i drugi smatraju pješacima, a romobilisti ne plaćaju osiguranje vozila – to je samo jedan aspekt činjenice da promet romobilima nije reguliran, na što je danas za HRT upozorio stručnjak za romobilski promet Šime Savić.
Konstatirao je da su romobili doživjeli ekspanziju i da ih više ne treba doživljavati kao dječji predmet zabave, jer služe za prijevoz. Mobilni su i ekološki prihvatljivi, ali u Hrvatskoj njihov promet nije uređen.
“Tretiraju se kao pješaci jer bivši je zakon regulirao samo romobile, a onaj dječji romobil s kojim se zabranjeno igrati na kolniku i današnji električni romobil nemaju nikakve veze”, kazao je Savić i dodao da situaciju dodatno pogoršava činjenica da je električni romobil nečujan, pa može naletjeti a da ga nitko ne čuje.
Savić kaže da je EU zakonsko uređenje romobilskog prometa prepustila nacionalnom zakonodavstvu, ali u Hrvatskoj to nije učinjeno. Ako se, primjerice u prometu romobilist sudari s pješakom, jedan i drugi se smatraju pješacima. Nije jasno tko će platiti štetu, jer romobilisti ne plaćaju policu osiguranja. “Trebali bismo zaštititi i jednu i drugu stranu”, smatra Savić.
“Trebali bismo urediti i pitanje kakve bi uvjete trebalo svaki romobil ispunjavati ako je već u prometu – primjerice, trebao bi imati prednje i zadnje svjetlo, uređaj za kočenje, za zvučno upozorenje, trebalo bi odrediti ograničenje brzine, vozač ne bi smio piti alkohol… Također je važno definirati kuda se trebaju kretati romobilisti – po kolniku, biciklističkim stazama, pješačkim zonama… Zasigurno treba poticati ekološka vozila ali nikako nauštrb sigurnosti sudionika u prometu”, zaključio je Šime Savić.
Komentari