Što Zdravko Marić mora učiniti da smanji skok cijene goriva

Autor:

PIXSELL

Na svaku litru benzina država uzma čak 56 posto, Ministarstvo financija obračunava PDV na cijenu goriva s trošarinom koja ionako odlazi u državni proračun, odnosno Hrvatskim cestama, HAC-u i HŽ-u, a gorivo je u Hrvatskoj skuplje no u Mađarskoj i Sloveniji

Nagli rast cijena naftnih derivata na hrvatskom tržištu samo je djelić tog procesa koji se posljednjih mjeseci događa u većini zemalja Europe i svijeta. Razdoblje niskih cijena nafte i naftnih derivata je završeno, u ovom trenutku cijene sirove nafte na većini tržišta preskočile su granicu od 70 dolara po barelu, a posljedično rastu i maloprodajne cijene motornog benzina i dizela na domaćem tržištu. Svjetski naftni stručnjaci upozoravaju kako u svijetu – ili, preciznije, uglavnom na Bliskom istoku – postoji čak osam geopolitički kritičnih točaka koje će sljedećih godinu dana ili više značajno utjecati na cijene sirove nafte u svijetu, a time i na ekonomsku stabilnost u svijetu. Nestabilna naftna budućnost neće mimoići ni Hrvatsku, pa se baš u ovom trenutku valja prisjetiti riječi ministra financija Zdravka Marića koji je u svibnju ove godine, kada su cijene derivata značajno porasle u vrlo kratkom roku, kazao “kako država ima mehanizme za reagiranje ako procijene da je potrebno”. No iz ministrovih riječi moglo se tek iščitati da bi država to “mogla učiniti”, ali ne i da je spremna doista povući takav potez…

Pročitajte više u novom broju Nacionala…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.