Sponzoriranje sporta na globalnoj razini past će za 17,2 milijarde dolara

Prema predviđanju međunarodne agencije za sportski marketing Two Circles globalna potrošnja na sportska sponzorstva zbog pandemije koronavirusa smanjiti će se za 17,2 milijarde dolara. S 46,1 milijardu dolara koliko je iznosila u 2019. godini na 28,9 milijardi dolara koliko se predviđa za 2020. godinu, što je pad od 37%.

Istraživanje se temelji na računalnom programu koji mjeri utjecaj, angažman i vrijednost koju za sponzore daje ulaganje u sport.

Skoro svako treće sponzorstvo u sportu u 2019. godini dolazilo je od tvrtki koje pripadaju sektoru financijskih usluga. Dok su u prošloj godini za tu namjenu one izdvojile 12,6 milijardi dolara u ovoj se predviđa pad od 45%, odnosno na 6,9 milijardi dolara.

Za kompanije iz automobilske industrije se predviđa pad ulaganja od 55%, s 5,9 milijardi dolara na 2,7 milijardi dolara. Značajni pad investiranja u sport se očekuje i od strane energetskih poduzeća (44%), proizvođača sokova (39%), maloprodajnih lanaca (37%) i kockarnica odnosno kladionica (31%). Posljednji podatak je značajan za europski nogomet obzirom da su prema podacima UEFA-e kladionice i kockarnice najznačajniji glavni sponzori nogometnih klubova.

Očekivano najznačajniji pad na razini od 61% je predviđen u slučaju avionskih kompanija pa bi one u 2020. godini u sport trebale investirati oko 330 milijuna dolara umjesto 830 milijuna dolara koliko je bilo uloženo u 2019. godini.

Krizu su po ovom pitanju najmanje osjetile tvrtke iz tehnološke i telekom industrije pa se za njih predviđa pad ulaganja u sportu od 18 odnosno 19%, a na istoj razini je očekivani pad sponzorstava od strane proizvođača alkoholnih pića.

Inside World Football / Two Circles

– “Pandemija Covid-19 dovela je do većeg broja novih sponzorskih ugovora na čekanju, a mnogi postojeći sporazumi bit će prekinuti kao rezultat provođenja mjere smanjenja troškova ili gašenja poslovanja. Sportska sponzorstva su odlična marketinška platforma jer su ciljana skupina strastvena i emocionalno angažirana publika. Obzirom da se sport na globalnoj razini zaustavio od sredine ožujka ta vrijednost je značajno pala.” – rekao je izvršni direktor Two Circlesa Gareth Balch.

U nedostatku gledatelja na stadionima klubovima se otvara mogućnost za inovacije, naročito u pogledu njihovih digitalnih platformi koje bilježe porast aktivnosti.

– “Iako je svaki aspekt sporta trenutno pogođen krizom, uvjeren sam da će se sponzoriranje sporta dugoročno održati. S krajem recesije kompanije će se pouzdati u one marketinške platforme koje im najviše mogu pomoći u rastu poslovanja. Sportska društva koja se u ovom periodu posvete ulaganju te razvoju digitalnih alata kako bi povećali angažman svoje publike bit će ona koja će najbolje uspjeti nakon okončanja pandemije koronavirusa.” – zaključio je Balch.

Komentiraj