ŠOJLEV ‘Predstavu o rodnim ulogama radim u pravom trenutku’

Saša Zinaja

Nina Šojlev, televizijska i kazališna redateljica, u Kerempuhu režira ‘Ja od jutra nisam stao’, tekst Une Vizek o rodnim ulogama i stereotipima. U tekstu su rodne uloge suprotne društveno uobičajenima pa su tako muškarci inferiorni ženama, a shodno tome izvrnuta je i podjela moći

U petak, 29. ožujka, u Satiričkom kazalištu Kerempuh bit će premijerno izvedena predstava “Ja od jutra nisam stao” dramatičarke i spisateljice Une Vizek, u režiji renomirane televizijske i kazališne redateljice Nane Šojlev. Riječ je o praizvedbi dramskog teksta koji je osvojio Nagradu Marin Držić za 2017. godinu, a čije postavljanje dolazi u pravom trenutku. “Uvijek je pravi trenutak za takvu predstavu koja, iako je satirična, nikako ne minira neke pozitivne inicijative koje se bore protiv nasilja nad ženama i diskriminacije žena”, istaknula je redateljica Nana Šojlev.

Una Vizek se u svom tekstu bavi ponovo aktualiziranom problematikom rodnih uloga i rodnih stereotipa, koji su u njenom pomaknutom i izmišljenom matrijarhalnom svijetu zamijenjeni pa su tako muškarci inferiorni ženama, a shodno tome izvrnuta je i podjela moći u poslovnom i društvenom smislu. Dramaturgiju potpisuju Dora Delbianco i Dina Vukelić, a u ulozi potlačenih muškaraca našli su se Jerko Marčić, Hrvoje Kečkeš, Marko Makovičić i Ozren Opačić. Dominantne žene igraju Linda Begonja i Ornela Vištica, dok je za kostime i scenografiju zaslužna Valentina Crnković. Prema podjeli ključnih uloga u stvaranju ovog komada – od autorice teksta, preko dramaturginja i redateljice do kostimografkinje i scenografkinje – moglo bi se zaključiti da se radi o “ženskom pismu” i ženskoj predstavi. No s takvom definicijom ne slaže se redateljica Nana Šojlev, koja bi, iako se radi o ženskoj vizuri, predstavu radije definirala kao univerzalnu, jer ne govori samo o pitanju ženske ravnopravnosti, već i o muškarcima i njihovu nesnalaženju u novim ulogama koje im nameće suvremeni svijet…

Pročitajte više u novom broju Nacionala…

Komentiraj

Source:Zrinka Vrabec Mojzeš